| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
software  
  • Adobe Illustrator
  • animation Software
  • Antivirus Software
  • Audio Software
  • Sikkerhedskopiere data
  • brænde cd'er
  • brænde dvd'er
  • Datakomprimeringssystem
  • database Software
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • Educational Software
  • Engineering Software
  • Fil Forlængelse Types
  • finansiel Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • grafik Software
  • Home Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Open Source Code
  • Anden Computer Software
  • PC spil
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • præsentation Software
  • produktivitet Software
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Software betaversioner
  • Software Consultants
  • Software Development Companies
  • software Licensing
  • regneark
  • Skat forberedelse software
  • Utility Software
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandling Software
  •  
    Computer Viden >> software >> animation Software >> Content
    Maya Character Modeling Tutorial
    Autodesks Maya er et kraftfuldt 3D-animation værktøj, der bruges af fagfolk og hobbyfolk både at oprette detaljerede 3D-modeller og scener . Maya har været anvendt i spillefilm som DreamWorks ' " Monsters vs Aliens ", og bedst sælgende spil, herunder Insomniac Games' " Resistance: . Fall of Man" Ved at bruge Maya , kan du hurtigt skabe høj kvalitet karakter modeller , der bygger på et par let gennemføres modelberegninger . Referencemateriale

    Før du begynder at oprette din karakter model i Maya , bør du få fat i så meget referencemateriale på emnet som muligt. Hvis arbejder fra en virkelig person, vil video fra 360 grader rundt dit emne hjælpe dig med at gøre så nøjagtig en gengivelse som muligt. Hvis videoen er tilgængelig, får billeder af dit emne , der indeholder et billede forfra , begge sider , set bagfra, trekvart visning og både en fuld krop og hoved -shot . Tag billeder af dit motiv viser forskellige ansigtsudtryk så godt. Jo mere varieret dine billeder , jo bedre vil du være i stand til at modellere og senere animere dit emne. Hvis din karakter ikke er baseret på en real-life emne, skal du tegne de forskellige referencer materialeplader nødvendige , før du begynder modelleringsprocessen .
    Basic Character Modeling

    Scan i din reference materiale og derefter importere de forskellige billeder ind i Maya om vejledning i at skabe din model. Du vil gerne begynde med at gøre en grov oversættelse af din model krop baseret på de scanninger. Opret cylindre til at repræsentere hussektioner at få den rette målestok for din karakter. Brug en cylinder til torsoen , en anden for benet, osv. Du behøver kun at modellere en enkelt side, som du kan bruge Maya spejl funktion at gengive kroppens dele til den modsatte side . Split torso cylinder i halvdelen at få en ordentlig spejling .

    Scale og justere cylinderne med Mayas point- baserede knudepunkter system til at justere cylindrene til den generelle form og tællere af den karakter krop. Når du er færdig , skal du have et gitter stil maske af halvdelen af ​​din figurs krop minus hovedet , fod og hånd. Deltag kroppen cylindre og tweak kroppen, indtil du har en grundlæggende mesh model. Tilføj en hånd og en fod ved at ekstrudere dem fra din figurs ben og arm og derefter spejler dit billede.

    Tilføj en hals og hoved for at afslutte din ru -model , ved hjælp af samme metode som kroppen. I stedet for en cylinder til hovedet , bør du begynde med en terning. Juster vertices som er nødvendige i overensstemmelse med den generelle karakter hoved form. Når du svejse hals og hoved dele til kroppen , er din grundlæggende karakter model gjort.
    Advanced Character Modeling

    Når du har oprettet din grundlæggende karakter model form , resten handler om at tilføje detaljer. Brug af en anatomi bog som reference, tilføjer muskel definition til din karakter , giver det et mere naturligt look. For at få ekstra detaljer i ansigtet , import en af ​​dine ansigtstræk reference- billeder, og opdele ansigt polygoner på din model , ændre de hjørner , indtil du har fået de detaljer, du ønsker. Som med kroppen, giver efter muskel mønstre din karakter et naturligt look.

    Hånden detaljer, begynde med modellering en finger. Få en enkelt finger korrekt, og du kan kopiere og indsætte den for at justere for de andre fingre og tommelfinger . Jo flere detaljer du har lagt i den model , jo mere realistisk det vil se ud, hvis du senere beslutter at tekstur eller animere det.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Hvordan man laver en dreje hjulet på en webside 
    ·Lightwave 3D Tutorials 
    ·Sådan Design din egen gratis Hindu Avatar 
    ·Sådan udvide grænserne i After Effects 
    ·Sådan Opret din egen Flash Game Gennem HTML Koder 
    ·Sådan Gør Drag & Drop Flash Games 
    ·Sådan Send til Front i ActionScript 2 
    ·Hvordan man laver en Drag-and -Drop spil brug af Flash …
    ·Sådan fjernes Adobe ExtendScript Toolkit 
    ·Hvordan man laver en Moon Boy Animation 
      Anbefalede Artikler
    ·Hvad er PC Checkup 
    ·Sådan får du vist to sider på én gang med OpenOffic…
    ·Sådan Korrekt MP3 Tags i Windows Media Player 
    ·Sådan fjernes Backup Exec Agent 
    ·Hvordan man laver en Chart Med PowerPoint 2007 
    ·Easy Video Effects 
    ·Hvordan sætter jeg billeder inde figurer i Publisher '…
    ·Sådan Unzip filer til Age of Empires 2 
    ·Sådan installeres MSDE 
    ·Sådan bruges Excel DHENT Funktion 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com