modellering i 3D Studio Max er kun begyndelsen for at skabe 3D- stillbilleder eller animation . Når du har den model færdig, skal du texture den til at skabe den farverige dækker over modellen , at beskueren ser . Strukturering er placeringen af et overlay på den model, der kan være alt fra en metal hud på et rumskib kroppen, for at en farverig vinyl udseende hud over en badebold . Forskellen når teksturen er placeret er en stor en , ændre din gråfarvet model til en multi- farvet færdige udseende objekt. Den bedste metode til at anvende en tekstur er at skabe en i en grafisk design program og gemme det som en bitmap -fil. Du kan derefter anvende denne struktur direkte til objektet gennem 3D Studio Max -program. Ting du skal
bitmappet teksturfilen
Materials biblioteksfil
Vis Flere Instruktioner
Anvendelse af en bitmap Texture File
1
Load up 3D Studio Max på computeren og derefter oprette din model ved hjælp af modelværktøjer forudsat .
2
Tryk på " M " for at åbne op for Material Editor -vinduet.
3
Opret en nyt materiale ved at trække "Normal Bitmap " materiale knappen fra børsnoterede materialer på venstre side af Material Editor i View boksen til højre .
4
Træk den lille cirkel til højre for den nye materiale på dit viewport over til din model til at vælge denne model for strukturering .
5.
Vælg et kort fra menuen til venstre til at ændre udseendet af din tekstur. For eksempel , skal du vælge "støj" kort for at skabe en ujævn tekstur på dit materiale. Træk kortet over til materialet boks i viewport , og klik derefter på den lille cirkel til højre på kortet boksen og trække den til en af de cirkler på venstre side af Materials boksen for at anvende det til dette aspekt af materialet . "Støj " kort , kan anvendes til " Diffuse Color " parameteren for eksempel . Du kan ændre udseendet af kortet ved at foretage ændringer i det påbudt af kortet gennem " Yderligere Params " fanen.
6
Træk teksturen fyldt kugle fra redaktøren vindue til model, for at anvende materialet . Klik på " Vis standard kort i viewport " knappen beneath sfærer i redigeringsvinduet for at gøre teksturen synlig på modellen i skærmen.
Brug af 3D Studio Max Library
7
Vælg den sfære, som du ønsker at anvende det materiale, i Material Editor vinduet. Tryk på " Get materialet " ikonet af en kugle under sfærerne for at åbne 3D Studio Max biblioteket. Dette vil åbne Material /Map Browser vindue, hvilket har standard materialer til rådighed ved installation af 3D Studio Max -program.
8
Vælg " Mtl Library " i Material /Map Browser vindue til åbne en liste over standard materialer. Klik på "Åbn -knappen i Material /Map Browser under " File " mulighed for at ændre det materiale biblioteket fra standardindstillingen. Dette vil åbne en fil navigation vindue . Naviger til den ønskede materialer fil , materiale -filer ender i . Mat forlængelse. Vælg filen og klik derefter på Åbn for at vælge det nye materiale bibliotek med en liste over de materialer, der findes i det for ansøgning til din model.
9
Vælg det ønskede billede, og dobbeltklik derefter på filnavnet at flytte materialet til kuglen . Træk kuglen til din model til at anvende tekstur.