En sprite animation består af flere sprites , som er objekter eller tegn i progressive former eller udgør. Flash CS5 interfacet indeholder en tidslinje , der består af rammer, der giver dig mulighed for at bygge din egen sprite animation. Opret din sprites ved hjælp af en grafisk applikation eller bruge en søgemaskine til at få en sprite ark fra en fri provider bruger et udtryk som " sprite animation " eller " sprite ark. " Instruktioner
1
Launch Flash CS5 og oprette et nyt projekt .
2
Tryk på " Ctrl" og "R" , og vælg din sprite ark. Tryk på " Åbn" for at importere billedet til scenen.
3
Klik på billedet for at markere det og klikke på " Rediger ", " bitmap " og " Trace Bitmap . " Set " Color tærskel " til" 10 ", " Minimum area "til " 5 " pixels, " Curve fit "til " Very Tight "og" Corner tærskel "til " Mange hjørner "for en nøjagtig spor . Leg med indstillingerne for at opnå forskellige resultater. Tryk på " OK".
4
Vælg den mængde tidslinje frames nødvendige for din animation i forhold til antallet af sprites , du har. For eksempel, hvis der er 10 sprites vælge frames én gennem 10 og tryk på " F6 " for at oprette en keyframe i hver ramme .
5.
Klik i ramme én og fjerne alle sprites undtagen den første. I frame to fjerne alle sprites undtagen den anden. Fortsæt på denne måde, indtil du har nået den sidste ramme .
6
Tryk på " Ctrl" og "K " for at vise "Justering " panel , hvis det ikke er synligt . Tryk på " at iscenesætte " knappen for at trykke den. Klik på rammen én. Tryk på " Juster vandret center" knappen og derefter på " Juster lodrette center "-knappen. Gentag dette for hver frame for at tilpasse alle de sprites .
7
Tryk på " Ctrl " og " Enter" for at teste din sprite animation.