For at oprette en MP3-afspiller i Flash - en Flash-applikation , der lader dig spille forskellige sange - du kan bruge den nyeste version af Flash programmeringssprog, der er kendt som Actionscript 3.0 eller AS3 for korte. Brugen af AS3 gør det en ligetil opgave at skabe en MP3-afspiller . Alt du skal gøre er at tilføje knapper på skærmen , mærke dem med sangen titel og skrive koden for hver knap . Den AS3 kode for hver knap vil instruere Flash for at hente en bestemt sang og afspille den. Ting du har brug
Adobe Flash software
MP3 -lydfiler
Vis Flere Instruktioner
1
Import din musik MP3-filer i din Flash -bibliotek. Vælg "File" fra hovedmenuen , vælg " Importer" fra pull -down menu , derefter " Importer til bibliotek " fra sin pull -down menu. Tildel et Sound objektvariabel navn for hver musikfil. Brug denne variabel navn i AS3 kode, som du vil skrive for at styre afspilningen af hver sang.
2
Opret kontrolknapper . For hver sang, du ønsker at medtage i din Flash MP3-afspiller, tilføje en knap til scenen . Først tegne et rektangel med Flash rektangel værktøjet. Derefter med rektanglet markeret , skal du vælge "Rediger " fra hovedmenuen . Vælg "Konverter til Symbol ". Vælg " MovieClip " fra listen i Konverter til dialogboksen Symbol. Bruge standard symbol navn. Luk dialogboksen Symbol , og vælg "Egenskaber" fra Windows pull- down menu. Giv rektanglet en instans navn, for eksempel " bluesbutton ". Gentag processen for hver sang.
3
Skriv AS3 kode til at spille hver sang. Fra hovedmenuen , vælg "Window " valgmulighed. Vælg "Handling " på sin pull -down menu. Indtast koden for hver knap ind i handlingen , der vises .
Skriv koden for hver knap, du har oprettet . Skriv koden, så det vil omfatte en addEventListener instruktion og en funktion erklæring. Knytte hver addEventListener erklæring med hver knap . Knyt hver funktion erklæring med hver sang. Skriv koden , så brugeren kan vælge en sang med musen. Brugeren vil placere markøren over knappen , og tryk derefter på venstre museknap for at spille melodien . Også bruge " play" metoden , for at spille hver enkelt lyd. . Placer play instruktion , så det vil udføre , når funktionen erklæring kaldes med addEventListener metoden
en knap ved navn bluesongs og en sang ved navn firstbluesong kunne AS3 kode skrives som : Hej
bluesongs.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , bluesplay )
funktion bluesplay ( songevent : MouseEvent ) : void { firstbluesongs.play ();
}
4
Tilføj en stopknap ved at tilføje et nyt lag til tidslinjen . Vælg laget ikonet på timelime panel til at gøre dette. Mærk denne tidslinje layer " Stop". Igen oprette en knap fra biblioteket. Også skriver AS3 kode, der vil tildele handlinger til at stoppe den sang, der afspilles. Brug " stopAll "-metoden med SoundMixer klassen erklæring til at gøre dette. . Skrive koden , så den svarer til den play -koden tidligere skrevet
en stopknap navngivne stopblues kunne AS3 kode skrives som : Hej
stopblues.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , songsstop ) funktion songsstop ( songevent : MouseEvent ) : void {
SoundMixer.stopAll ( );}
5
Test din afspiller. Vælg " Control" fra hovedmenuen . På pull -down menu, der vises , skal du vælge "Test Movie ". Vælg hver musik knap og se, om det spiller den rigtige sang eller en sang på alle. Vælg " Stop"-knappen for at se, om det virker. Hvis knapperne ikke fungerer korrekt , skal du kontrollere din kode .