Macromedia Flash kan du oprette interaktive multimedie -filer til brug i en række forskellige sammenhænge for både desktop og web . Kom i gang med Macromedia Flash authoring kan synes en skræmmende udsigt, men grænsefladen er let at arbejde med efter kun en lille mængde brug. I første omgang , Flash udvikling indebærer at lære, hvordan interfacet fungerer , og hvad de grundlæggende elementer i en Flash-fil er. Filer
Når du udvikler filer i Macromedia Flash authoring miljø, vil dine filer gemmes med . " Fla " udvidelse . Disse filer kan kun åbnes i authoring miljø , og de indeholder medierne , kode og andre elementer der præciserer , hvad der vil ske, når din endelige eksporterede film ses . Når du kompilere og eksportere din Flash arbejde , du genererer . SWF-filer . Det er de filer, du kan implementere via internettet ( og adgang via en webbrowser ) eller på enhver computer med Flash Player installeret.
Symboler
Når du opretter en Flash-fil , kan den indeholde importerede medier ressourcer og interaktive kontroller. Flash optimerer disse ressourcer, og giver dig kontrol over deres adfærd ved hjælp af symboler . Hvis du vil oprette et symbol , du vælger et emne , skal du trykke på "F8 " for at konvertere den, og vælg et symbol type. Grafiske symboler er billeder og kan have deres farveegenskaber ændres. Filmklip har deres egen tidslinje , kan spille inden for en . Swf og kan styres ved hjælp af ActionScript . Knapper kan også styres ved hjælp af kode og få deres udseende dikteret til forskellige brugergrupper interaktioner.
Code
Du kan oprette Flash-film uden kodning , men i de fleste tilfælde ActionScript kode er involveret. ActionScript kode kan indgå i en Flash-fil selv eller eksternt . " Som" filer. ActionScript kode kan bruges til at diktere, hvad der sker, når brugeren interagerer med filmklip og knapper , samt hvad der sker på bestemte punkter under afspilning. ActionScript kode kan også ringe og interagere med XML ressourcer, PHP-scripts og HTML-sider på Internet steder .
Timeline
Timeline er nøglen til Flash-animation . Hver Flash-fil har sin egen tidslinje , som kan ses løber tværs over toppen af vinduet . Movie Klip har også deres egne interne Tidslinier . Tidslinjen er lag , som du kan medtage emner såsom symboler inden scenen område af Flash-dokument . Uanset hvad er på scenen på en bestemt tidslinje rammen er , hvad brugeren vil se, på det tidspunkt under afspilning. Du kan bruge Flash " Tweens " at animere sekvenser langs tidslinjen .
Library
Biblioteket er, hvor en Flash-dokument holder dine ressourcer. Disse ressourcer kan omfatte importerede mediefiler såsom lyd, billeder og video. Biblioteket omfatter også symboler , du har oprettet. Når du importerer en mediefil til din Flash -dokument, vil en kopi af den opbevares på biblioteket. The Library panelet er normalt synligt til højre i vinduet, eller kan åbnes ved hjælp "Window ", " Library".