Flash-udviklere kan bruge forskellige versioner af ActionScript kode til at gennemføre behandlingen . ActionScript 2.0 og 3.0, er ofte omtalt som AS2 og AS3 . Ved hjælp af ActionScript , kan en Flash-film indlæse en separat SWF-fil for at spille inde i sin egen tid -line. Dette giver film til importere udseende og funktionalitet i en fil er gemt på samme sted eller på et andet web -adresse. Men den metode til indlæsning af en film i Flash er forskellig mellem ActionScript 1.0 og 2.0. MovieClip klasse
ActionScript 2.0 , det MovieClip klassen giver den " loadMovie " metode til indlæsning af eksterne SWF-filer. Følgende kodeeksempel viser : loadClip_mc.loadMovie ( " other_movie.swf ")
Denne kode bruger en eksisterende filmklipsymbol instans på scenen i den aktuelle Flash-dokument , gemmes med " loadClip_mc " som sit instans navn. Den MovieClip klassen metode giver koden til at videregive webadressen på den eksterne SWF-fil for at indlæse i denne ene. Koden kunne alternativt bruge en absolut URL snarere end en relativ . ActionScript 2.0 -koden kan også oprette en tom Filmoptagelse at indlæse den anden ind , snarere end at bruge en fra dokumentet scenen.
Loader Class
ActionScript 3.0 , Loader klassen indeholder metoder til indlæsning af eksterne SWF-filer. Følgende kode viser : var externalMovieLoader : Loader = new Loader (); var swfURL : URLRequest = new kode opretter en Loader objekt og en URLRequest objekt, hvori adressen på den eksterne SWF-fil er angivet. Den Loader klassen load metode tager URLRequest som en parameter , henter SWF-indhold fra den angivne placering . Koden tilføjer derefter det nye indhold til dokumentet ved hjælp af " addChild "-metoden.
Target
Bortset fra forskellene i syntaks , ActionScript 2.0 og 3,0 SWF læsning teknikker har lidt forskellige effekter . For eksempel, med ActionScript 2.0 metoden er indholdet indlæst i et filmklip , så er automatisk inkluderet i dokumentet. Med ActionScript 3.0 dog Loader objektet holder belastede indhold , indtil koden udtrykkeligt føjer den til dokumentet.
Alternativer
Developers har en række valg i form af hvordan de tilrettelægger deres Flash-indhold . Ved at opdele indholdet i flere SWF-filer , kan en udvikler oprette en Flash -komponent , hvis individuelle dele indlæses hurtigere over internettet . Inden ActionScript 2.0, kan udviklere også vælge at bruge MovieClipLoader klassen til at indlæse eksterne ressourcer, herunder SWF-filer. Den MovieClipLoader klasse bruger " loadClip " metode til at indlæse SWF-filer og andre medier ressourcer såsom digitale billeder.