Adobe After Effects er et digital animation program, der bruges til at animere billeder, video og 3D effekter. Strings i After Effects ikke er digitale re- kreationer af garn, men formler bruges til at skabe animationer og effekter på et projekt. Når du bruger strygere, bliver de kaldt " Expressions ". Udtryk kan tilpasses måder at animere og justere egenskaberne for lag i et projekt i After Effects. Der er alle typer af realistiske strenge at skabe objekter i bevægelse , der ligner de kom ud af den virkelige verden. String Format
For at bruge string udtryk i Adobe After Effects , skal du bruge specifikke sprog , som softwaren forstår. For eksempel læse følgende streng: thisComp.layer ( " Effect Controls " ) effekt ( "Time Decay ") ( " Slider "). . " ThisComp.layer " refererer til den aktuelle sammensætning , og " . lag " refererer den variable lag, der vil blive påvirket . Laget derefter opført i parentes . Den virkning, som strengen kontrollen er " Time Decay ", og det er kontrolleret ved hjælp af en " Slider " effekt .
Position
strings at indstille positionen på skærmen. Du kan klikke på og placere lag i en position, og derefter redigere udtrykket, eller manuelt indstille udtrykket selv. Standarden position udtryk er "x = # # y = # # [ x, y ] . Erstatte nummeret symboler med de faktiske positioner . "X" repræsenterer den vandrette position , mens den "y" betegner den lodrette position . Klik på " 3D-lag " -ikonet for at føje "Z " position attributter , der skubber de objekter fremad og bagud .
Decay
Når du bruge bevægelse på et objekt , tilføjer " Decay " streng vil gøre objektet langsomt stoppe. Den realistiske bevægelser langsomt bevæger hastighed uden nervøse eller hoppende bevægelser. Åbn "Position" attribut i dit layer og tryk på " E" efter ordene. Nedenunder alle køredata , tryk "Enter" og skriv " henfald = # # , . " Erstat de numeriske symboler med en værdi mellem 0 og 10 for at tilføje henfald til projektet. Hvis videoen er lang, kan du øge henfald til et højere tal. Render et eksempel for at se forfald , og om eventuelle justeringer er nødvendige .
Matematiske funktioner
matematik strenge i udtryk til at skabe realsitic og øge bevægelser. De to vigtigste matematiske funktioner er " Math.sin " og " Math.cos " strenge . " Math.sin " skaber en lige bølge bevægelse, mens " Math.cos " streng skaber en stigende bølge bevægelse. For at tilføje denne streng , tilføje det til "y" -funktionen på din udtryk. Brug en matematisk sætning som " amp * Math.sin ( freq * tid * 2 * Math.PI )" at skabe bølger. Øge højden og klokkeslæt for hver bølge ved at tilføje ". - Stige * tid + .8 * thisComp.height ; . " Det strengen vil stige animationen til toppen og bunden af comp uden at gå væk fra sammensætningen