spil til Xbox 360 og Windows-baserede håndholdte enheder er typisk programmeret med XNA rammer. Mange spil animatorer imidlertid skabe i Flash. Det er muligt at designe animationer i Flash og derefter konvertere og indlæse dem i XNA . Denne proces kræver et solidt kendskab til ActionScript programmering i Flash, billedmanipulation i Photoshop og programmering i XNA . For dem med alle tre , her er de retninger for grundlæggende konvertering. Ting du skal
Flash-software
Photoshop software
XNA software
Vis Flere Instruktioner
1
Åbn din Flash-fil .
2
Åbn Actions vinduet og tilføje følgende kode på frame en: my_pb.indeterminate = true;
3
Indsæt en keyframe i frame to og tilføje følgende kode , hvor " x " er det samlede antal frames i animationen : Hej
var classesFrame : Antal = " x "
if ( _framesloaded < classesFrame ) {
trace ( dette . getBytesLoaded () + " af " + this.getBytesTotal () + " bytes indlæst ")
gotoAndPlay (1),
} else {
gotoAndStop ( classesFrame ),
}
4
Tilføj en keyframe på den sidste ramme i animationen og skriv følgende kode : Hej
stop ( ) ;
< br > 5
Åbn frames i Photoshop og tilpasse dem .
6
Indstil rammer ' transparens nøgle farve til en farve, der ikke er indeholdt i animationen .
7
Gem billeder som en sprite ark
8
Import sprite ark i XNA
9
Brug følgende XNA kode at animere sprite plader: . . < br >
01 public void AnimateRight ( gameTime gameTime )
02 {
03 if ( currentKBState ! = previousKBState )
04 {
05 currentFrame = 9,
06 }
07
08 timer + = ( float) gameTime.ElapsedGameTime.TotalMilliseconds ,
09
< p > 10 if ( timer> interval)
11 {
12 currentFrame + +;
13
14 if ( currentFrame > 11)
15 {
16 currentFrame = 8 ;
17 }
18 timer = 0f ,
19}
20 }
10
Kør animation i XNA .