Flash gør kombinere forskellige elementer af medier nemt . Import og spiller en ekstern SWF inde Flash-film er en almindelig og nyttig opgave. Det giver dig mulighed for at gøre brug af andre midler, og at adskille de forskellige elementer i en Flash-applikation , minimere de download-tider og brugervenlighed for personer, der ser dit arbejde. Hvis du vil afspille en SWF-fil inde i en anden SWF, skal du kun et par enkle linjer ActionScript kode, der kan nemt indsættes og skræddersyet til dine behov . Instruktioner
1
Opret din Flash-fil , og sætte det op for isætning af anden SWF-fil. Tilføj de visuelle eller interaktive funktioner, du ønsker at bruge Flash tegneværktøjer og komponenter. Indstil din dokument egenskaber til at skabe de dimensioner, du har brug for. Indsæt et nyt lag i din Flash-fil ved at trykke på "Indsæt Layer " knappen i Timeline -området, navngive laget "aktioner " til at holde din kode på ét sted.
2
Tilføj kode til din Flash fil ved at klikke på " handlinger " lag og åbne panelet Actions , indsætter følge og erstatte navnet på den eksterne SWF , du ønsker indlæst
p Hvis du bruger ActionScript 3.0: .
var movieLoader : Loader = new Loader ();
addChild ( movieLoader )
var movieURL : URLRequest = new URLRequest ( " second_swf_name.swf ")
movieLoader.load ( movieURL )
ActionScript 2.0 : Hej
var movieLoader : MovieClipLoader = new MovieClipLoader ();
var holdingClip_mc : MovieClip = _root.createEmptyMovieClip ( " holdingClip_mc " _root . getNextHighestDepth ());
movieLoader.loadClip ( " second_swf_name.swf " , holdingClip_mc )
3
Indstil din ActionScript kode til at kontrollere , når SWF har været helt fyldt
ActionScript 3.0 : Hej
movieLoader.contentLoaderInfo.addEventListener ( Event.COMPLETE , swfComplete ),
funktion swfComplete ( completeEvent : begivenhed ) : . Void
{ trace ( " SWF Helt Loaded ");
//udføre eventuelle yderligere opgaver her
movieLoader.contentLoaderInfo.removeEventListener ( Event.COMPLETE , swfComplete );}
ActionScript 2.0 skal følgende kode indsættes før SWF er indlæst (som er linjen med " loadClip " i det) : Hej
var swfLoadListener : Object = new Object ();
swfLoadListener.onLoadComplete = function ( target_mc : MovieClip )
{ trace ( " SWF Helt Loaded ");
//udføre eventuelle yderligere opgaver her
movieLoader . removeListener ( swfLoadListener );} ;
movieLoader.addListener ( swfLoadListener )
Dette giver dig mulighed for at opdage , når SWF er i, så din kode kan komme videre med yderligere forarbejdning opgaver, du ønsker at udføre.
4
Angiv status for læsning til dine brugere. Folk er mere tilbøjelige til at vente på ressourcer til at indlæse , hvis du angiver status som lastning skrider
ActionScript 3.0 : Hej
movieLoader.contentLoaderInfo.addEventListener ( ProgressEvent.PROGRESS , ShowStatus )
.
funktion ShowStatus ( pEvent : ProgressEvent ) : void
{ indicator_txt.text = " Loading filmen: " + ( pEvent.bytesLoaded /pEvent.bytesTotal * 100 ) + "%" ;}
< p> For ActionScript 2.0 : Hej
swfLoadListener.onLoadProgress = function ( target_mc : MovieClip , numBytesLoaded : Number, numBytesTotal : Number)
{ indicator_txt.text = " Loading filmen: " + ( numBytesLoaded /numBytesTotal * 100 ) + "%" ;} ;
Tilføj et dynamisk tekstfelt på scenen område i dit Flash-fil , skrive Instans Name " indicator_txt " i boksen på panelet Egenskaber . Placer tekstfeltet for at være synlige, mens SWF indlæses.
5.
Eksporter din Flash-fil og uploade den til en webserver. Teste det for at se, at den anden SWF belastninger , og at status er opdateret korrekt . Hvis din SWF ikke indlæses korrekt , skal du kontrollere , at webadressen er korrekt, at huske, at den placering, du angiver, vil være relativ til , hvor din primære SWF er beliggende. Hvis din anden SWF er på en anden server , skal du bruge en absolut URL angiver den fulde sti til filmfilen , som i det følgende eksempel : Hej
http://swfdomain.com/swfname.swf < br >