Rendering er den proces, der anvendes af arkitekter , animatorer og videospil-systemer til at skabe et færdigt billede fra en wireframe eller ru model. Det kan gøres i realtid , eller som en pre - render . Render gårde er sammensat af hundredvis af computere arbejder sammen som bruges af virksomheder til at fremskynde rendering processen. Rendering kan tage fra sekunder til måneder afhængig af arbejde, der udføres .
History
Ifølge University of California, en af den første type af præstationen motorer var " ægte 3D ", og blev brugt i Wolfenstein 3D. I virkeligheden skabte en 2,5 dimensionelle billede , hvor 2D-billeder ville orientere sig mod kameraet . Da ray casting blev indført , er det tilladt 3D-billeder baseret ud af polygoner , der skal oprettes .
Betydning
Rendering har gjort det muligt at fremstille foto-realistiske modeller , og livet -lignende videospil. Dette giver mulighed for virtuelle ture af boliger , fremskridt inden for medicin, og realistiske specielle effekter. Ifølge Intel , er computere bliver stærk nok til at gøre foto - realistiske modeller i realtid.
Ray tracing
Ray tracing bruges , når de foretager 3D-modeller , der har brug for at være fotorealistiske . Det kan være tidskrævende forhold til andre metoder , da det spor lysets vej gennem pixels . Det er i stand til at simulere lys , som skaber skygger og en følelse af dybde , og er i stand til at arbejde med runde overflader nemt . Det har været brugt siden 1979 , og forbliver i stor udstrækning i dag .
Ray casting
Ray støbning er meget ligesom ray tracing , men ikke skaber skygger og refleksioner i den samme måde . Ifølge Daylon Graphics, dramatisk det forkorter rendering processen til et punkt, hvor det kan anvendes i real -time applikationer såsom videospil. I stedet for at beregne nye tangenter af lys, bruger det teksturafbildninger til "falske" skygger og refleksioner .
Scanline rendering
Scanline rendering bruges til at demonstrere en synlig overflade. Det gør rækkevis , i modsætning til pixels eller polygoner . Det er almindeligt brugt til film effekter , på grund af dens hastighed og realisme . Det følger stien til kameraet til en pixel og tildeler den en farve ved hjælp rasterisering . Dette har den bivirkning af kun at kunne "se" en pixel ad gangen, og kan derfor ikke skabe skygger naturligt, og har til at bruge andre teknikker til at efterligne denne effekt.
Potentiale
Cloud computing har gjort det muligt for low -end hardware , der skal bruges i stedet for dyre arbejdsstationer. Modellen er sendt til en destruktionsanstalt gård, hvor den bliver gjort af en gruppe af computere arbejder sammen. Denne teknologi bliver brugt af OnLive i videoen spilindustrien, hvor forbrugeren ikke vil have til at købe konsoller , fordi renderet billede vil blive sendt direkte til fjernsynet