Computer animation finder en plads i en stor del af moderne medier , fra film og tegnefilm til videospil og brugergrænseflader . De teknikker har væsentligt ændret mediebranchen og den måde kunstnere skaber deres produkter. Animerede film
p begynde i 1995 med Pixars udgivelsen af " Toy Story ", film skabt helt med computer animation er blevet et helt banalt teateroplevelse . Television tegneserie som " reboot " og " Jimmy Neutron : Boy Genius " brugte computer animation udelukkende. Disse produktioner kræver animatorer med nye, computer-relaterede færdigheder til at supplere de traditionelle kunstneriske færdigheder i animation skabelse. Mange tegnefilm skabt til at ligne traditionelle håndtegnede animation nu bruge computeranimation at lette produktionsprocessen.
Live action film
mere udfordrende og varieret brug af computeranimation involverer live action aktører. Mange film blander live-optagelser af skuespillere og andre sæt elementer med computer animerede baggrunde eller tegn. Film som "Star Wars Episode 1: The Phantom Menace " karakterisere denne teknik , med mange placeringer og nogle hele tegnene fremkommer helt med computer animation , og blanding problemfrit med skuespillerne
Skuespillere .
Computer animation har også ændret den rolle nogle filmskuespillere . Computer genererede tegn kræver ofte opslagsværk fra skuespillere til realistiske animation. Motion capture er processen med at optage en skuespiller bevægelser til oversættelse til en digital form. Den Gollum karakter i Peter Jacksons " Ringenes Herre " -trilogien brugt omfattende animation opslagsværk af skuespilleren Andy Serkis , selvom den endelige karakter var helt computer animeret.
Games
Computer animation skaber figurer, genstande og baggrunde i 3-D videospil på samme måde som film. Computer animatorer arbejder på hver ramme af bevægelse , du ser i et spil endelige produkt. Nogle af de samme teknikker, såsom motion capture , der bruges i spil og computer animatorer arbejder tæt sammen med programmører og designere til at sikre, at hver stykke teknologi arbejder sammen .
Future Betydning
< br >
Computer animation bliver mere sofistikeret og detaljeret som teknologien skrider frem. " Avatar" udgivet i 2009 , markerede en af de første film til at bruge et helt 3-D motion capture -processen , og filmen indført andre nye animation teknologier, såsom komplet ansigts motion capture og nye belysning teknikker. Future computeranimation kan bringe virkningerne endnu tættere på opfattelig virkelighed.