Flash, en førende animation program understøtter flere måder at oprette bevægelige animationer. En af de nemmeste og mest almindelige metoder er at bruge en klassisk Tween . En tween er en Flash funktion, der udfylder de rammer af animationen automatisk. For eksempel vil oprette en animation , hvor en genstand bevæger sig fra et sted på scenen til den anden, alt hvad du skal gøre er at oprette den første og sidste frames af animationen - Flash klarer resten. Instruktioner
1
Åbn et eksisterende Flash FLA film fil, der indeholder det objekt, du vil animere , eller starte en ny film ved at klikke på menuen "Filer" og vælge " Ny". Dette åbner dialogboksen Nyt dokument . Vælg " ActionScript 3.0 ", og klik derefter på "OK".
2
Opret det objekt, du vil animere . Du kan bruge Flash tekst eller tegneværktøjer til at oprette objektet , eller du kan importere en grafikfil . Sådan importerer du en grafikfil ved at klikke på menuen "Filer" , vælg " Import " og derefter vælge " Importer til Stage" fra fly- out menu.
3
Træk objektet til placering på den fase, hvor du vil have din animation til at begynde.
4
Højreklik på rammen i Timeline panelet , hvor du vil animationen til ende, og derefter vælge "Indsæt Keyframe " fra pop -up-menuen . For eksempel hvis du ønsker animationen til at spænde 50 frames , skal du placere keyframe i ramme 50. .
5.
Vælg den nye keyframe , og derefter trække objektet til den placering på den fase, hvor du ønsker, at objektet at stoppe bevægelse.
6
Højreklik på en af rammerne mellem start-og slutpunkt keyframes og vælg "Opret Classic Tween ".
7
Træk Afspilningsmærke , den lille røde boks øverst på Timeline panelet , der angiver den aktuelle ramme over tidslinjen. Objektet flyttes fra et sted på scenen til en anden.