Blender er et open source, freeware program, der giver brugeren mulighed for at skabe professionelle , høj kvalitet grafik og animationer gratis. Den Motion Kit er et script kit, designet til at gøre opgaven med at flytte objekter i Blender ansøgningen lettere. Brugerne har brug for en generel forståelse af de Blender software-funktioner og terminologier inden du forsøger at oprette animation i Motion Kits . Kig på online brugermanual på Blender hjemmeside, hvis du ikke er bekendt med de generelle kontroller og funktioner Blender. Desuden skal Blender Motion Kit være korrekt installeret i Blender biblioteket før brug. Instruktioner
1
Opret et anker . Åbn en IK Baker session. Mens der i en 3D-visning , skal du trykke på mellemrumstasten og tilføje et anker . Holde "Ctrl " , mens du klikker på venstre museknap ( LMB ), vil give dig mulighed for at oprette ben til ankeret . Vælg punkter langs knoglen og tryk CTRL + LMB at tilføje en knogle på det punkt.
2
Åbn et script -vinduet. Du bliver nødt til at køre ad Arm2Empty.py script. Dette gøres ved at gå til menuen og vælge " Script ", " Wizards " og " Arm2Empty " fra drop down menuen til valg . Dette skaber og "tom" for hver knogle i dit anker med det samme navn på de tilsvarende knogler.
3
Exit " Edit "-tilstand til at skabe begrænsninger på de tømmes , så de følger deres tilsvarende knogler. Start med at trykke på " tab" og højre klikke i et udvalgt tom sektion , derefter trykke på " F7 ". Mens der i de " begrænsninger " panel , klik på " Tilføj Constraint " efterfulgt ved at vælge " Copy placering." Indtast navnet på ankeret i " OB " feltet. A " BO " feltet vises , indtaste navnet på knoglen /tomme for den valgte sektion. Denne proces gentages for hver skabt tom . For at undgå tab af data , skal du gemme på dette punkt.
4
Enter " Pose " mode ved at trykke Ctrl + Tab. Dernæst tilføjes et " IK Solver " på et udvalgt " endeeffektor " ben , klikke på LMB (valg bliver blå ) . Tryk Ctrl + I for at tilføje IK Solver begrænsning til den valgte knogler og i den menu, der vises, at vælge " Til New Empty ". Du har nu et anker , som du kan animere gennem IK Solver .
5.
Animate målet tom. Indtastning " Object " mode ( tryk Ctrl + Tab) , klik på højre museknap på målet tom. Dernæst indsætte en keyframe animation ( tryk på " I" og vælg " LocRot "). Go 10 -frames senere ( trykke pil op ) . Ved at trykke "G" tasten mens du klikker på RMB og trække musen til en ny placering , grab den tomme til en ny placering . Indsæt en anden animation og kontrollere status (holding Alt og "A" og trykke på Esc ) .
6
Køre en IKBaker.py script. Når du har konfigureret animationen længden i "Anim Panel" gå til " Script "-menuen , vælge " Export" og IK Capture ( vælg " . BVH " filtype ) fra drop- down menu. Valg af " Export BVH " vil skabe et . BVH fil, der indeholder din animation , klar til at blive åbnet inde i Blender.
7
Åbn en ny Blender session. I denne nye session køre " bvh_import2.py ". Gem dit arbejde og begynde endnu en ny session (Ctrl + "X") . I denne nye session gå til menuen Filer og vælge "File Import ", og vælg den animation, du tidligere har gemt , og klik på "OK " for at indlæse Motion Kit animation i Blender.
< Br >