Maya, en 3-D modellering og animation program solgt af Autodesk, er almindeligt anvendt af animation fagfolk. Dens omfattende evne til at danne fritflydende animationer er en grund Maya har fundet vej ind i animation afdelinger på mange store filmstudier . Ud over sin omfattende interface, har Maya sit eget scriptsprog kaldet Maya Embedded Language, der tillader en animator til at hånd- kode en effekt og giver den ultimative kontrol over, hvordan en animation fungerer. Lancering Maya for første gang kan virke overvældende , men med et par tutorials og bøger , kan du lære det grundlæggende for at skabe modeller, teksturer og animationer på din egen. Instruktioner
1
Launch Maya. Klik på " File" og "Ny " for at oprette et nyt projekt.
2
Klik på "Opret ", " Polygon primitiver " og " Cube " for at gøre en grundlæggende kassen.
< br > 3
klik på " Window ", " Rendering Editors " og " Hypershade " for at åbne texture mapping vinduet .
4
Dobbeltklik på " Blinn " kugle på den yderste venstre side af " Hypershade " vinduet for at åbne det i " attributter " Editor -vinduet.
5.
Klik på farvevælger i " fælles materiale Attributes" rude. Vælg en farve til din tekstur.
6
Klik på pilen på "2D Textures " ruden længst til venstre side af " Hypershade " vinduet. Klik "Som Projection ", og klik derefter på en tekstur at vælge det.
7.
Klik på den midterste museknap på 2-D tekstur , du valgte i trin 6 . Træk det på kuglen du oprettede tidligere , vælge "Standard " fra menuen , der popper op .
8
Klik på boksen , du har foretaget i trin 2 i hovedvinduet , og højreklik på sfære i Hypershade vinduet. Vælg " Tildel Material to Selection " for at anvende din tekstur til kassen.
9
Klik på drop -down pilen direkte under menuen "Filer" i øverste venstre hjørne, og derefter vælge " rendering. " Klik på " Render " menuen øverst på skærmen efterfulgt af " Batch Render " at gøre din boks og se tekstur.