Maya er en computer animation software i kraftig brug blandt professionelle og amatører . Ligesom de fleste programmer, har Maya et par mindre bugs eller fastsættelse konflikter , der kan skabe flimmer i dine billeder. For at rette problemet, kan du nødt til at prøve en af et par forskellige løsninger , afhængigt af årsagen . Hvis den første løsning ikke virker , kan du prøve andre at se , om problemet er anderledes end du måske har mistanke om. Instruktioner
1
Åbn " Render Settings" palle ved at klikke på "Window > Rendering Editors > Render Settings ". Klik på " Anvend Multi- Pixel Filter" i indstillingsvinduet. Tænd " Geometry anti-aliasing Override " funktionen og sørg for anti-aliasing niveauet ligger mellem 3 og 5 . Denne løsning vil bidrage til at løse zappe problemer forårsaget af tynde flader.
2
Åbn " Set NURBS Tessellation " palette under " Render ", hvis du har brug for at løse flimrende grundet tekstur indstillinger. Sørg for, at under " bedste gæt Baseret på Screen Size " du ikke har den "Mode U" eller "Mode V" valgte indstillinger . Sluk "Use Min skærm" valgmulighed. Hvis du beskæftiger dig med en billedfil tekstur og ikke en fast, skifte filteret type " Kvadratisk " og ændre " Filter Offset " til den laveste kvalitet, du kan slippe afsted med og samtidig bevare billedkvaliteten.
< br > 3
Klik på "Windows > Rendering Editors > Hypershade " hvis dit problem er forårsaget af et billedes glød. Klik på " Shaderglow " og deaktivere "Auto Exposure ". Ændr " Glow " og " Halo " intensiteter som nødvendigt for at kompensere for eksponering spørgsmål skabt ved at slukke de automatiske indstillinger .