Når du opretter 3D-modeller i Autodesk Maya, kan du ofte støde på forskellige situationer, hvor du bliver nødt til at slutte sig til knudepunkter på en maske. Joining vertices kan hjælpe dig med at løse huller i en model , stykke sammen adskilte dele af en maske, og det kan hjælpe dig med at reducere din polygon count ved skrumpende ansigter. Hvis du er en ny Maya bruger, en af de mest gavnlige kommandoer, du kan lære , er, hvordan at deltage knuder på dine 3D-modeller. Ting du skal
Maya 3D -model
Vis Flere Instruktioner
1
Åbn masken , du ønsker at ændre i Maya. Gå til " Skygge " og vælg " Smooth Shade All" fra menuen. Hold markøren over solid mesh og hold højre museknap. Vælg " Vertex " fra pop -up-menuen til at gå ind i " Vertex Mode". Hjørner vises på din model i form af små lilla noder.
2
Klik på " Select " værktøj knappen og find et par knuder på din maske, som du ønsker at slutte sig sammen . Brug venstre museknap og klik på en vinkelspids. Mens du holder "Shift "-tasten , skal du vælge de omkringliggende vertices du ønsker at fusionere med det første.
3
Slip "Shift "-tasten. Gå til "Rediger Mesh "-menuen og vælg " Flet ". Knudepunkter vil slutte sig sammen i en vinkelspids. Placer den nye vertex med " Move" værktøjet. Gentag processen for hvert sæt af knuder , du ønsker at kombinere .