Der er en række måder , du kan tilføje ActionScript kode til en Flash-fil . For eksempel kan du gemme ActionScript i filer, der er adskilt fra din Flash kildefilen og derefter importere dem , når Flash-fil eksporteres og ses . Men den mest ligetil teknik er at omfatte ActionScript direkte i Flash-dokument . Brug ActionScript i Flash er generelt ikke svært for grundlæggende funktioner. Selv med ingen erfaring med programmering , kan du lære at inkludere små mængder af kode og bygge videre på disse som din Flash færdigheder udvikle sig. Instruktioner
1
Opret et nyt dokument i Flash ved at vælge " Filer" og "Ny ". Opret et nyt lag i din Flash-film ved at trykke på "Indsæt Layer " knappen yderst til venstre ende af tidslinjen nær toppen af skærmen , eller vælge "Indsæt ", " Timeline " og " Layer ". Det nye lag vises i Timeline -området. Omdøbe den ved at dobbeltklikke på den del med teksten " Layer 2 " på det, og derefter indtaste "aktioner" for at indikere , at det er her din kode vil gå .
2
Åbn panelet Handlinger i din dokument med den nye " tiltag " lag valgt. For at åbne panelet Handlinger , tryk på " F9 " eller vælg " Window" og "Handlinger ". Panelet Actions åbnes og viser en hvid område, hvor du kan indtaste koden. Klik inden for dette område, og indtast følgende test kode : ; " . Test Movie "
trace ( "Hello" )
Export og teste din film ved at vælge "Control ", og Output vinduet åbnes, med "Hello" tekststreng , du har indtastet skrevet ud til det. Dette er et værktøj til at teste din ActionScript kode, så du kan skrive noget du gerne bruge en " trace " erklæring , og det vises i vinduet Output .
3
Tilføj et symbol til din fil . Luk panelet Handlinger , ved at klikke på sin top . Vælg " Layer 1" på Tidslinjen og skabe en figur på den centrale hvide fase område. Brug tegneværktøjer på venstre side af skærmen for at oprette din form. For eksempel tegne et rektangel ved at klikke på " Rektangel Tool ", derefter klikke og trække et område på scenen. Når din form er trukket , skal du vælge den ved at dobbeltklikke på det, og derefter konvertere det til et symbol ved at vælge "Rediger " og " Konverter til Symbol ". Vælg et navn og vælg " Movie Klip " radio-knappen , og tryk derefter på "OK".
4
Giv din Symbol en Instans navn . Med din nye Symbol stadig er markeret på scenen, åbn panelet Egenskaber ved at vælge " Window" og "Egenskaber". I " Instans Name" tekstfeltet , indtast " mysymbol_mc " eller noget andet navn , du foretrækker , så længe du bruger " _mc " endelse. Giver din Symbol en Instans navn giver dig mulighed for at henvise til det i din ActionScript kode, så navnet skal være unikt inden for en fil .
5.
Tilføj interaktivitet til din Symbol . Vælg dine handlinger lag i Timeline , og åbn panelet Actions igen. Indtast følgende kode , ændring af det hvis det er nødvendigt for at afspejle subsystemnavnet du vælger : Hej
//oprette en lytter metode til at klikke
funktion symbolClicked ( event: MouseEvent ) : void
{ trace ( "Symbol klikkede !") ;}
//add lytteren til symbolet
mysymbol_mc.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , symbolClicked )
< p > Test din film ved at eksportere det igen og klikke på symbolet. Du bør se teksten "Symbol klikkede ! " skrevet til Output vinduet.