Adobe Flash giver dig mulighed for at lave web -baserede og desktop projekter, herunder animationer og spil. Dit projekt kan variere fra simple til meget komplekse, og inkorporere forskellige multimedie objekter, såsom video og lyd. ActionScript er den underliggende programmeringskode for Flash og indeholder mange metoder, du kan bruge til at skabe interaktive spil . Oprette et simpelt sang -matching Flash spil ved hjælp af nogle grundlæggende ActionScript metoder. Ting du skal
3 MP3-musikfiler
2 MP3 lydfiler til rigtige og forkerte svar
Vis Flere Instruktioner
1
Launch Flash ved at klikke på skrivebordsikonet eller finde det i din programmer -fil. Opret et nyt projekt ved at vælge "File " og derefter "Ny" fra den øverste menu. Importer tre MP3'er af sange ved at vælge " File ", " Import " og " Importer til bibliotek" menupunkter. Vælg dine filer fra browservinduet .
2
Find filerne i "Library " panel og højreklik én. Vælg " Linkage " og skriv " mysong0 " i " Identifier " feltet. Klik på " OK " knappen. Gentag ved hjælp af " mysong1 " og " mysong2 " for de andre filer. Import lyder til at bruge for forkerte og korrekte svar. Højreklik på disse filer i biblioteket, og sæt " Linkage " til " wonk " og " wow ".
3
indsætte tekst titler for hver sang fil ved hjælp af "Tekst Tool. " For eksempel , "type" My Love "," Great Lakes "og" Oceans . Klik på tekstlinjen , der svarer med " mysong0 " sammenkædning , og oprette en knap af det ved at trykke på " F8 ". Sørg for, at " Button " radio-knappen er valgt, og klik på " OK".
4
Indstil " " feltet (placeret i "Egenskaber " panel ) til " mysong0 ". Gentag dette for de resterende tekstlinier , som sikrer "Forekomst Name" matcher forbindelsen identifikator af sangen filen.
5. Opret en " Play" knappen på scenen ved at bruge " Text Tool ", og at skrive " Play ". Tryk på "F8 " og sikre en " Button " er valgt. Klik på "OK". . Type " play_btn " i " " feltet
6 Åbn " Actions " vinduet ved at trykke på " F9 ", og indtast følgende data : Hej
var mysong : Lyd = new Sound ();
var TheAnswer : Lyd = new Sound ();
var activePlay ,
//deaktivere knapperne
mysong0 . aktiveret = mysong1.enabled = mysong2.enabled = false;
play_btn.onRelease = function () {
r = random (3),
activePlay = " mysong "+ r ,
mysong.attachSound ( activePlay ),
mysong.start ();
//Aktiver knapper
mysong0.enabled = mysong1 . aktiveret = mysong2.enabled = true;
trace ( activePlay ),
}
mysong0.onRelease = mysong1.onRelease = mysong2.onRelease = function () { < br >
if ( activePlay == this._name ) {
theAnswer.attachSound ( "wow" ),
} else {
theAnswer.attachSound ( " wonk ");
}
theAnswer.start ();
//deaktivere knapperne
mysong0.enabled = mysong1.enabled = mysong2.enabled = false;
}