MovieClip symboler er komponenter af Flash-animation , som du kan genbruge i en Flash-animation . De har deres egen tidslinje, der fungerer uafhængigt af tidslinjen af filmen. Alle objekter , såsom animerede knapper, der er kontrolleret af ActionScript skal konverteres til filmklip symboler og givet en instans navn. Denne Subsystemnavnet kaldes i ActionScript kode og giver dig mulighed for at animere objektet i selve filmen . Instruktioner
1
Open Flash. Brug pladsen til at oprette et rektangel på scenen. Brug tekstværktøjet til at sætte en etiket over den med navnet " Button ".
2
Vælg de to grafik. Tryk F8. Vælg "Film Klip" i "Opret ny Symbol " pop -up vindue. Input " Button " i " Name " feltet.
3
Vælg den film - klip " Button ". Gå til Egenskaber Inspector, som er under scenen . Input et tilfælde navnet " my_button ".
4
Dobbeltklik på movie -clip til at aktivere sin tidslinje. Indsæt et nyt lag ved at klikke på Layer ikon, som er under tidslinjen. Ikonet ligner en side med en nederste hjørne opadvendt . Name it " Labels ". Indsæt et andet lag og kald det " Actions ".
5
Brug Selection Tool til at klikke på scenen én gang. Dette vil deaktivere knappens kunstværk. Højreklik på rektanglet. Vælg "Distribuer til lag . " Den rektangel og tekst vil adskille og vises i to forskellige lag . Fire lag i din film - klip er: "Handlinger ", " Labels ", " tekst ", og
6
Klik på Frame 1 i " Labels " lag tidslinje "baggrund ". . Gå til Properties Inspector og input "op" i rammen label felt. Klik på Frame 10 " Labels " lag tidslinje. Tryk på " F6 " for at indsætte en ny keyframe . Gå til Properties Inspector , input "over" i rammen label felt. Den keyframe i Frame 10 begynder den animerede rollover .
7
Klik på Frame 30 i " Labels " lag tidslinje. Tryk på " F6 " for at indsætte en ny keyframe . Gå til Properties Inspector og mærke det "out ". Klik på Frame 40. . Tryk på " F5 ". Denne genvej vil tilføje 10 rammer mellem frames 30 og 40 .
8
Klik på Frame 1 i " Actions " lag tidslinje. Tryk på " Option" plus " F9 ". Input " stop ( ) " i Handlinger pop- up -vinduet , luk den derefter. Dette trin holder filmen fra at spille, indtil du ruller hen over knappen.
9
Klik på Frame 1 i " Actions " lag tidslinje. Hold "Option" -tasten ( " Alt" på en pc) og trække til højre . Slip på Frame 20. . Dette vil tilføje en ny keyframe til Frame 20 og anvende stop action . Din knap forbliver fremhævet , indtil du ruller væk fra den.
10
Klik på Frame 20 i " Actions " lag tidslinje. Hold "Option "-tasten og træk. Slip på Frame 40. . Knappen vil vende tilbage til sin normale tilstand , efter at du ruller væk fra den.
11
Klik på Frame 40 i tidslinjen i " teksten" lag. Tryk på " F5 " for at kopiere frames fra Frame 1 til 40. . Knappen teksten ikke ændres.
12
Vælg rektangel baggrunden på scenen. Konvertere det til et filmklip symbol på samme måde, som du gjorde i trin 2 , men kun formen er valgt. Teksten er blevet adskilt fra det grafiske . Navngiv den nye filmklip symbolet " Button Anim."
13
Sæt nye keyframes til Frame 10 og Frame 20 i tidslinjen i " baggrunden" lag. Klik på Frame 20 i "baggrund " lag. Brug værktøjet Fri transformering til at forlænge rektangel på scenen til højre omkring 20 pixels. Højreklik på enhver ramme mellem rammer 10 og 20 . Vælg "Opret Motion Tween ".
14
Klik på Frame 30 i tidslinjen i " baggrunden" lag. Indsæt en keyframe . Højreklik på Frame 1, og vælg "Kopier Frames ". Højreklik på Frame 40 og vælg "Sæt Frames ". Højreklik på enhver ramme mellem rammer 30 og 40 . Vælg "Opret Motion Tween ". Klik på " Scene 1 " i edit bar under tidslinjen . Vend tilbage til de vigtigste tidslinjen .
15
Indsæt et nyt lag på toppen af din layer stack i de vigtigste tidslinjen. Navngiv lag "Handlinger ". Klik på hængelåsen for at låse den . Klik på Frame 1 i " Actions " lag. Tryk på " Option" plus " F9 ". Input denne kode ind i " Actions " vinduet : Hej
btn_mc.buttonMode = true;
btn_mc.addEventListener ( MouseEvent.ROLL_OVER , onButtonOver ),
btn_mc.addEventListener ( MouseEvent . ROLL_OUT , onButtonOut ),
funktion onButtonOver ( e : MouseEvent ) : void
{
e.currentTarget.gotoAndPlay ( "over ")
< p >}
Function onButtonOut ( e : MouseEvent ) : void
{
e.currentTarget.gotoAndPlay ( "out ");
} < br >
16
Tryk på " Ctrl " plus " Enter" for at teste knappen.