Poser er en 3D-modellering, kunst og animation program distribueres af SmithMicro . Det bruges til at gengive fotorealistisk grafik , oprette animerede film , og skabe figurer , der kan bruges inden for Poser eller eksporteres til andre 3D programmer. Du kan importere modeller lavet med 3D- modellering programmer i Poser , give dem en knoglestruktur og gemme dem som Poser figurer. Du kan yderligere tilpasse tallene ved at ændringer af ansigter og costuming . Instruktioner
1
Anskaf en 3D- figur -model. 3D karakter modeller kan findes uden omkostninger på internettet eller købt. Du kan også modellere din egen 3D- karakter i en modellering program som 3dsMax , Maya, LightWave eller Blender.
2
Importer 3D figur i Poser . Poser vil acceptere 3dsMax , DXF, LightWave , Collada og Wavefront OBJ filer. Klik på " Setup" fanen og slette standard karakter. Klik på " File" highlight "Importer " og vælg filformatet for din model. Naviger til den mappe, hvor modellen er gemt. Dobbeltklik på filen , og det vil indlæse i "Setup Room ".
3
Tilføj knoglestrukturen til 3D figur. Vælg " Bone Creation Tool " ikonet fra " redigeringsværktøjer . " Knogler er hierarkiske og det første ben , du opretter, vil være den forælder knoglen for modellen . Tegn knogle i torso -tallet, hvis det er en biped . Vedhæft yderligere knogler til den centrale knogle for arme, ben og nakke. Dine knogler skal forbinde på steder, hvor modellen skulle bøje , såsom skuldre , albuer, knæ , nakke eller taljen.
4
Name knoglerne i Hierarkiet vindue til højre. Brug navne som hofte-, nakke, højre skulder og venstre lår for nemt at arbejde med og justere knogler. I Hierarkiet Window, vil du se sammenhængen af knoglerne til hinanden. For eksempel bør den højre skulder være fastgjort til højre krave over det og højre underarm under det .
5.
rotere modellen og justere placeringen af knoglerne . I 3D-rum , der er objekter, såsom knogler placeret på x ( venstre /højre) , y ( op /ned) og z ( frem /tilbage) akser. Hvis du får vist den model fra forskellige vinkler , vil du se den nøjagtige placering af knoglerne inden for modellen , og kan justere dem med " Oversæt /Pull Tool. "
6
Group knoglerne til polygoner af 3D-modellen med " Gruppering Tool. " Klik på " Gruppering Tool " og " Group Editor" vindue vil poppe op . Brug venstre og højre pil til at rulle gennem knoglerne. De polygoner, Poser har knyttet til de forskellige knogler vil blive fremhævet på din model. Brug " Gruppering Tool " for at fremhæve og tilføje eller fjerne polygoner fra knoglerne.
7.
Klik på " Window" drop- down menuen og vælge " Joint Editor ". Klik på knoglerne i 3D-modellen og bruge ringer i den fælles Editor i nederste venstre hjørne af skærmen for at justere retningen af bevægelse hver samling , når det bøjer og drejninger .
8
Gem model som en Poser figur, og derefter genindlæse den. Det vil indlæse i " Pose " vinduet. Fra dette vindue kan du justere tallet i en pose eller anvende en animation. Hvis knogler eller led ikke fungerer , som du troede, de ville, vende tilbage til Setup Room og foretage justeringer af figuren.