Udvikling animation software involverer flere operationer . Det er værd at arbejde . Du kan spare penge ved at gøre din egen animation software, fordi det giver dig mulighed for at bruge grafiske værktøjer , som du normalt ville have til at betale for . Ting du skal
Pen
Paper
internetadgang
Vis Flere Instruktioner
1
installere og køre et gratis animation program , der har de funktioner, du ønsker for det program, du vil udvikle . For eksempel animere Hvis du gerne vil model og 3- D-modeller , downloade Blender eller Art of Illusion . Hvis du vil have et program, der har 2-D tegning og animation funktioner , downloade blyant eller Synfig . Hvis du vil have et program, der kun animerer GIF , prøv APNG fra GIF.
2
Liste på papir , under og efter programmets løb , de funktioner, du har til hensigt at ændre eller beholde. For eksempel kan du liste , "The slider , der varierer animation hastigheden kan bo på hovedskærmen . Men menuen 'Indstillinger' skal holde muligheden for at afspille animationen tilbage. "
3 < p > download programmet kildekode fra samme webside, du hentede eksekverbare fra . Læs dokumentationen til programmet, herunder notater om hvilket sprog det er skrevet på , og hvordan man kompilere den .
4
Hent og installer en open source -kit for udarbejdelse og debugging programmer skrevet i animation program sprog . Hvis programmet blev skrevet i Python , hente et kit fra Python download siden. En samling kit til C er tilgængelig fra GNU Compiler siden.
5.
Læs hvert af de kildefiler for animation program og skrive kommentarer til ethvert udsagn , hvis formål er klart. For eksempel for den funktion , der følger du kunne skrive kommentaren : " . Denne funktion giver brugerne mulighed for at ændre animationen afspilning rate "
ChangeFramesPerSecond () {
NewFPS = Dialog.Open ( " Indtast frames per sekund ( 1-50 ) ");
}
6
Print hver kilde fil og to eksemplarer ved hjælp af Windows Explorer kopiere og indsætte funktioner
. 7
Skriv animation programmets kode i et nyt sæt kildefiler. Dette vil give yderligere indsigt i, hvordan programmet virker .
8
Kompiler og kør programmet med vejledningen i den dokumentation, du hentede tilbage i trin 3. . Dette vil sikre, at at du har indtastet programmet korrekt .
9
Slet en af de kildefiler og indtast det fra hukommelsen, så meget som muligt . Læs udskriften lavet i trin 6 for at hjælpe dig . Afhængige din hukommelse til at reproducere programkoden vil bygge yderligere indblik i programmets algoritmer.
10
Genkompilering og køre programmet , og derefter gentage trin 9 for den samme kilde fil, indtil du kan skrive den helt fra hukommelse . Lær de resterende kildefiler med denne samme cyklus for genindtastning og kompilering. Dermed vil give dig nok forståelse af den oprindelige animation program til at lade dig begynde at ændre programmet.
11
Number Trin 2 liste, du gjorde , så de lavere tal henviser til de simpleste ændringer. For eksempel kan punkt 1 liste "Ændre dialogboksen titlen" FPS valg 'til' Sæt animation rate '. "
12
Skriv programkoden , der implementerer punkt 1 på din ændring listen. Kompiler , køre og debugge programmet. Søg efter " debugging programmer" i din udvikling kit dokumentation for detaljerede instruktioner om debugging procedurer for dit sprog .
13
Skriv koden for de resterende elementer på listen til at skabe animation software tilpasset til dine specifikationer. KAYAK