| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
software  
  • Adobe Illustrator
  • animation Software
  • Antivirus Software
  • Audio Software
  • Sikkerhedskopiere data
  • brænde cd'er
  • brænde dvd'er
  • Datakomprimeringssystem
  • database Software
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • Educational Software
  • Engineering Software
  • Fil Forlængelse Types
  • finansiel Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • grafik Software
  • Home Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Open Source Code
  • Anden Computer Software
  • PC spil
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • præsentation Software
  • produktivitet Software
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Software betaversioner
  • Software Consultants
  • Software Development Companies
  • software Licensing
  • regneark
  • Skat forberedelse software
  • Utility Software
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandling Software
  •  
    Computer Viden >> software >> animation Software >> Content
    Hvordan man programmerer et enkelt klik Flash Game
    Flash miljø gør bygningen interaktive spil ligetil. Selv hvis du ikke ved ret meget om programmering , kan du lære at lave Flash elementer reagere på brugerinteraktion ved hjælp af simple kode uddrag. ActionScript er det sprog, Flash bruger , og det er i stand til forskellige funktioner. Der er " indbygget" funktioner, der kan bruges til at tildele adfærd til objekter i dine Flash-filer , for eksempel , når brugerne klikker eller rulle musen over et objekt. Den bedste måde at samle op ActionScript programmering er ved at lære én funktion ad gangen og bygge din viden , som du hen ad vejen. Instruktioner
    1

    Opret din Flash-fil , og sætte det op for de interaktive elementer. I Flash authoring miljø, oprette en ny fil og gemme den med et passende navn .
    2

    Opret din baggrund og andre visuelle elementer , du har brug for. Indsæt et nyt lag og navngiv den "Handlinger " , så du har et sted at holde din ActionScript kode. Det er bedst at holde din kode organiseret og på så få steder som muligt , da dette hjælper teste og forfine .
    3

    Opret de elementer, du ønsker at være klikbare. Start med at bruge tegneværktøjerne til at skabe de figurer, du vil . Konvertere disse figurer i symboler ved at vælge dem og trykke på F8 eller vælge "Konverter til Symbol " fra værktøjslinjen "Rediger "-menuen.
    4

    Vælg et passende navn til hvert symbol og vælg " knap" radioknappen. Giv dine symbolobjekter subsystemnavne ved at skrive ind i tekstfeltet på Properties panel med et markeret objekt. Et passende navn til en knap instans skal ende med " _btn " som i " start_btn . "
    5

    Alter rammerne for dine knapper . Dobbelt-klik på hver af dine knapinstanser at redigere dem . Du vil se , at en knapsymbol har fire rammer automatisk indsatte . Disse rammer definere, hvad din knap vil se ud og opføre sig som i tre stater : Op , Over og Down . The Hit rammen definerer click- stand område for Button .
    6

    Med den første ramme markeret, tryk på F6 eller vælg " Keyframe " fra " Timeline " sektionen i "Rediger " menu. Gør dette tre gange, indtil hver af de fire rammer er blevet forvandlet til en keyframe . Foretage ændringer i udseendet af din knap i hver frame .
    7

    Insert code for dine knapper . Gå tilbage til hoved scene for din Flash-film ved at trykke på baglæns pil i Timeline -området. Vælg din " Actions " lag og åbn panelet Actions . Klik i hvid tekst , og indtast følgende kode for hver knap , foretage ændringer til din knapinstans Navne som nødvendigt : Hej

    start_btn.onRelease = function ()

    { trace ( "Start -knap trykket "); }

    Export og teste din film , klikke på knapperne for at se, at erklæringen er skrevet til Output konsollen. Dette er et simpelt eksempel at vise, hvordan interaktivitet er implementeret.
    8

    Gennemføre logikken i dit spil. Inden for de funktioner, der er defineret til at opdage, når dine knapper bliver trykket , skal du implementere , hvad du ønsker skal ske i spillet , som vil afhænge af dens formål. Du kan medtage alle dine kode i " Actions " lag og svare brugerinteraktion i uanset måde du ønsker. Når du har din kode i stedet , teste spillet grundigt for at sikre, at det fungerer som du forventer det .

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan importeres en Still Foto Into After Effects 6.5 
    ·Begynder Tutorials til Adobe After Effects 6.5 
    ·Sådan oprettes en filmklipsymbol i Flash CS4 
    ·Typer af Animation Software 
    ·Sådan eksporteres som en OBJ fra Maya 
    ·After Effects Ink Tutorial 
    ·Sådan Dock Handlinger Panel i Flash CS3 
    ·Sådan åbner NIF filer 
    ·Sådan Gør din egen Interactive Comic Book 
    ·Sådan ændres markøren over knappen i Flash Actionscr…
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan redigeres en lagdelt PSD i Gimp 
    ·Sådan Turn Off the Bloom i Bad Company 2 
    ·Sådan Design Club Party Cards 
    ·Hvordan man gør incremental backups Med 7-Zip 
    ·Sådan bruges Fakturaer i Microsoft Money 
    ·Sådan importeres data fra en PDF- fil på Access 
    ·Tilintetgørende effekt i Photoshop 
    ·Sådan Konverter et Excel -regneark i en Access-databas…
    ·Hvordan man laver en fil i QCP format 
    ·Sådan ændres tekstfarve i en tabel 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com