Animation i Adobe Flash kan være så simple eller komplekse afhængigt af dine behov . Fra generere simple 2D figurer og tekst , der bevæger sig på fuld featured animationssekvenser tegnefilm med 3D elementer , Flash evne til at animere er virkelig universel. Når du har de grundlæggende animation funktioner ned, hvilket indebærer animere gennem bevægelse og form - tweening , kan du gå videre til de mest avancerede aspekter af animation gennem ActionScripting og import af eksterne filer . Instruktioner
Forbered din Tegn
1
Tegn dine karakterer ved hjælp af værktøjerne i Flash eller i et eksternt program som Photoshop til import til Flash. Hvad er vigtigt, er at tegne dine karakterer i separate segmenter: biceps , underarme, hænder, fingre (hvis de vil animere ) , øjne, ben , fødder , torso . Enhver del , som bliver nødt til at bevæge sig i din animation bør være sit eget kunstværk.
2
Importer din karakter dele i Flash ved hjælp af " File" > " Importer "> " Importer til Stage ", hvis du har trukket dem i et andet program.
3
Åbn biblioteket i Flash ved at trykke Ctrl + L på dit tastatur. Træk ud alle de primære komponenter i din karakter på scenen. Arrangere dem på scenen i de relevante positioner.
Animer dine karakterer
4
Placer markøren i øverste venstre eller højre hjørne af scenen, derefter klikke og trække en firkant omkring alt på scenen for at vælge det. Højreklik på en af delene , og vælg "Distribuer til Lag ". Flash vil automatisk sætte de enkelte dele af din karakter på sin egen individuelle lag, som er nødvendig for at animere det ved hjælp af motion tweens .
5
Højreklik på en af de bevægelige dele af din karakter og vælge "Konverter til Symbol "fra menuen . Navngiv symbolet noget, der er specifikke for hvad emnet er , og klik på "OK". Klik på " Fri transformering " værktøj på værktøjslinjen , og vælg din brik . Du vil se en hvid registrering prik i midten af stykket. Dette repræsenterer hvor det stykke vil " hængsel ", eller bevæge sig, når animeret , så hvis emnet er et øje eller en torso , kan du lade registreringen prik hvor det er. Hvis det er en bicep , vil du ønsker at trække denne prik til toppen af bicep , hvor det ville forbinde til torsoen. Hvis emnet er en underarm, vil du trækker registreringen prik til toppen , hvor det ville forbinde til bicep .
6
Fortsæt med at vælge alle de bevægelige komponenter i din karakter , der ville have en " hængslingen "tilslutning i deres bevægelser og flytte deres registreringsnummer peger på det rette sted . Når du er færdig , kan du vælge Selection Tool fra værktøjslinjen og flytte alle dine stykker nøjagtigt , hvor du ønsker dem til at være i starten af din animation .
7
Højreklik på tidslinjen og vælg " Indsæt keyframe " for et lag af en af dine bevægelige dele. Flyt den del , hvor du ønsker det skal være på det pågældende tidspunkt i den keyframe . Højreklik på tidslinjen mellem keyframes , som du har oprettet , og vælg " Opret Motion Tween " eller "Opret classic Tween ", hvis du bruger en nyere version af Flash.
8
Fortsæt med at tilføje keyframes som nødvendigt og flytte de enkelte stykker af dit animation og tilføje motion tweens indtil din animation er færdig.