Udtrykket eLearning henviser til brugen af teknologi som et middel til at levere undervisning . Det bruges i mange sektorer , herunder erhvervslivet og den akademiske verden . Brug animation kan være en måde at forbedre et eLearning modul. Men det er ikke effektivt at nøjes med animation uden omtanke at udvikle , hvordan materialet vil blive absorberet af den lærende. Brug animationer med det korrekte indhold Type
Forskellige typer af indhold kan leveres via e-læring, herunder fakta , begreber , principper , processer og procedurer. Men ikke alle disse indholdstyper drage fordel af brugen af animationen . For eksempel kan brugere lære fakta eller begreber gavn af realistiske illustrationer , i modsætning til animation. På den anden side , kan indhold som processer og procedurer stor gavn af animation , som kan bruges til præcist at skildre en proces og giver brugerne mulighed for at internalisere den . Bruge animation , når det er nyttigt at den lærende. Ifølge Dr. Ruth Clark, en specialist og ekspert i instruktions design og teknisk uddannelse , ved hjælp af umotiveret visuals , tekst eller lyde kan skade læring. Det betyder, at ved hjælp af animation , der ikke tilføjer til funktionen af modulet kan have en negativ indvirkning. Brug i stedet animation for ting som trin-for- trin procedurer , kursus navigation , simuleringer , vurderinger eller interaktivt materiale .
Må ikke være overflødige
Ifølge Dr. . Ruth Clark, redundans princippet , at redundante modaliteter rent faktisk kan hæmme læring. Det vil sige, hvis du har en animeret komponent i et eLearning -modul , skal du føje lyd eller tekst til animation - men ikke begge. Herunder en redundant forklaring kan distrahere eleverne og få dem til at miste fokus.
Overvej Teknologi Begrænsninger
Når du bruger animation i e-læring, er det vigtigt at tænke på teknologi, som slutbrugerne måtte have. For eksempel er en masse animation anvendes på internettet skrevet i Adobe Flash . Det er dog ikke alle computere er udstyret med eller support Flash. Derfor kan det være nyttigt at udvikle alternative muligheder for animeret indhold . Du kan for eksempel udvikle statiske billeder af en animeret proces, og standard til websiden med billederne , hvis en browser ikke er udstyret med Flash.