After Effects er kendt som en 2D- animation program, men animatorer kan i høj grad udvide til den tredje dimension ved hjælp af forskellige effekter og kamera værktøjer. En af de mest dybdegående 3D-effekter til rådighed i After Effects er partikelsystem eller " partikel legeplads. " Et første blik på effekten kan synes kompliceret, men efter at lege med partiklerne , kan du oprette alle slags effekter som fyrværkeri , skyer og regn . Set -Up
Opret en ny komposition ved at højreklikke på "Projekt Window" og vælg " Ny sammensætning . " For tutorial formål vælge de standard " NTSC DV" indstillinger, og gøre " Varighed " 20 sekunder lang. Højreklik i " Timeline Window ", vælg "Ny " og vælg " Solid ... " Vælg en farve solid og vælg " OK". Klik på " Effects " fanen og skriv " Particle ". Klik og træk "CC Particle World " effekt på den faste i" Timeline "vinduet.
Partikler
Klik på " Effekt Control " vindue i øverste venstre hjørne af skærm . Standardindstillingerne for "CC Particle World" vil blive vist. Klik og træk navigatoren via tidslinjen vinduet for at se, hvad standard partikel ser ud. Det ser ud som et springvand af gnister udsender og falder fra et centralt punkt .
Particle Type og Animation
Vælg den type partikel , du vil bruge, ved udvide " Particle Type" menuen . Vælg mellem de forskellige muligheder som "Star ", " Cube ", " Bubble ", " Sphere " og " Square ". Se en live preview af partiklen ved at kigge i " Comp Window ". Udvid Fysik menuen til at vælge den type animation, du vil anvende på partiklen. Vælg mellem valg som " Eksplosiv ", " Direction akse" og " Fire ". Flyt navigator frem og tilbage for at se, hvordan animationen fungerer .
Partikel Justeringer
Brug de forskellige værktøjer i "Effekt Control" vinduet for at manipulere og styre partiklerne. For eksempel ændre " Gravity " til nul for at holde partiklerne hængende i luften . Spred partikler ud ved at klikke på "producent" undermenuen og ændre X, Y og Z radius kontrol. "X" ændrer horisontal spredning af partiklerne , Y ændrer lodret og Z ændrer 3D-rum ved at flytte dem foran og bag . Øg " fødsel Rate" af partiklerne til at tilføje mere eller sænke fødselstallet til at holde mindre.
Colors
Ændre farverne af partikler gennem " partikel" undermenu i " Effect Control" vinduet. Vælg " Født Color " ved at vælge fra farvepaletten og gøre det samme for død farve. Hvis du ikke ønsker, at partiklerne forsvinde øge levetiden af fødselstallet til mere end den faktiske klip. I dette tilfælde holde partiklerne i live i 23 sekunder.