Mange Flash-animationer kræver lidt tid at indlæse , før de kan blive fuldt spilbart. For at informere brugeren om, at animationen er lastning er en preloader skærm præsenteres. En preloader skærmen viser brugeren , hvor meget af animationen lastning , typisk afbildet med en loading bar og et nummer, som beløber sig til 100 procent for at lade brugeren vide animationen er fuldt lastet . Oprettelse af en preloader i Adobe Flash er forholdsvis enkel og kræver kun en lille smule af ActionScript kode. Ting du skal
Adobe Flash
Vis Flere Instruktioner
1
Start Adobe Flash , klik på " File " og derefter "Ny ", vælge " Flash-fil ( ActionScript 2.0) , "og tryk" OK "for at oprette et nyt Flash-dokument .
2
Opret et nyt lag under fanen Tidslinje (placeret mod toppen af Flash vindue). Der vil allerede være et lag med navnet " Layer 1" som standard , og nu vil du have et andet lag hedder " Layer 2".
3
Dobbeltklik på " Layer 1" ændre navn til "Indhold ", og tryk på "Enter " på tastaturet for at afslutte. Gentag denne proces med " Layer 2 ", men omdøbe den "Handlinger " i stedet .
4
Vælg " Indhold" lag (det vil blive fremhævet blåt, når valgt) , og brug det rektangel værktøj til at gøre en grundlæggende tværgående rektangel form . Gør rektanglets konturfarve (repræsenteret ved blyant værktøj) sort, og dens fyldfarve ( repræsenteret ved malerspandværktøjet ) enhver farve , du ønsker , for eksempel, grøn. Denne rektangel bliver preloader grundlæggende loading bar .
5.
Vælg værktøjet dobbeltklikke på det sorte omrids af rektanglet for at markere det. Sørg for at du dobbeltklikke på , ellers vil kun den ene side af dispositionen vælges.
6
Tryk på " F8 "-tasten , mens omridset er valgt at opdrage symbolet konvertering menu.
7
Name dette symbol " Outline , " sæt dens type til " Movie klip ", og vælg den midterste firkant for dets registrering. Tryk "OK" når du er færdig .
8
Brug markeringsværktøjet til og klik på den fyldte del af baren, den grønne firkant , for at vælge det.
9 < p > Tryk på " F8 "-tasten , mens den grønne bar er udvalgt til at bringe op symbolet konvertering menu.
10
Name dette symbol " Bar ", sæt dens type til " Movie klip ", og vælg midt - venstre firkant for dets registrering. Tryk "OK" når du er færdig .
11
Højreklik på den grønne bjælke , vælg " Arranger " og klik på " bagest ". Dette vil sikre en skitse forbliver på toppen af den grønne loading bar, mens det belastninger .
12
Klik på fanen Egenskaber (placeret mod bunden af Flash vindue) , mens den grønne bar stadig er markeret og skriv " bar_mc " hvor der står .
13 Vælg tekstværktøjet og klik på en plet under den grønne bjælke for at oprette en tekstboks. Lad tekstboksen blank, men holde det markeret.
14
Kig på fanen Egenskaber for tekstboks ( placeret mod bunden af Flash vindue) , ændre dens type fra " Static Text " til "Dynamisk tekst ", og skriv " loader_txt " i indtastningsfelt. Under det tegn kategori , ændre dens skrifttype til " _sans , " dens font farve til sort , og dens skriftstørrelse til " 12px ".
15 Vælg " Actions " lag under fanen Tidslinje og tryk " F9 " for at opdrage rammen handlinger vindue
16
Indsæt følgende ActionSrcipt kode i inputfeltet : . !
if ( _root.getBytesTotal () =