En animator tager en serie billeder og skaber en optisk illusion af bevægelse . 2D animation udnytter bitmap teknologi og vektorgrafik til at formatere stilarter såsom tweening , morphing og løg flåning . 3D-animation skaber bevægelse med hjælp af polygoner. 3D-animatorer bruger ofte modeller , kendt som armaturer , for at fange bevægelse. Med computer -teknologi, har animation frem på mange måder. Nogle standard teknikker bruger old -school processer og udvikle dem til det digitale niveau . Cel -skraverede Animation
Cel -skraverede animation er en computer grafik , der synes at være håndtegnet . På mange måder er cel -skraverede animation minder om de gammeldags storyboard produktioner bruges til tegnefilm. I cel shading , begynder du med en typisk 3D-model trukket på skærmen . Den rendering engine end tager modellen og skaber en sort blæk linje fra konturerne . Tegning knudepunkter flere gange, og lidt ændre oversættelsen gør linjerne tyk. Processen frembringer en silhuet af modellen . Det resulterende produkt er en tegneserie -stil objekt med en sort kontur . Tv-serien "The Family Guy " er et eksempel på cel -skraverede animation.
Flash Animation
Når man diskuterer computer animation er genstand for Flash bundet til at være del af samtalen . Flash-animation begyndte som et personligt projekt programmør Jonathon Gay . Efter mange faser af byggeriet , blev processen mere udbredt med indførelsen af Macromedia Flash-software. Flash-animation tager storyboard stil og gør det digitalt . Inden Flash, kan du tegne , redigere og programmere en film, billede for billede. Brugen af 2D vektor grafik med Flash bragte en ny ledelse til edb animation projekter. Et eksempel på Flash-animation er den tweened metode, hvor brugen af start og slutter keyframes skaber illusionen af bevægelse. Nutidens Flash-software kommer fra mange kilder. En af de mest anerkendte virksomheder for Flash-applikation er Adobe . Derudover kan du oprette Flash med Toon Boom, Express Animator og Anime Studio.
Motion Capture Animation
Motion capture animation begyndte i slutningen af 1970'erne. Ifølge ACM SIGGRAPH organisation , er brugen af dette arrangement lige nu ved at blive udbredt . Motion capture optegnelser bevægelsen ved hjælp forsinket gennemgang. Processen i computeranimation for 3D -projekter indebærer kortlægning true motion på en computer karakter. Disney Studios brugte motion capture til at gøre den oprindelige " Snehvide "-film . ACM SIGGRAPH rapporterer, at Disney animatorer brugte levende skuespillere til at spille ud scener og derefter spores animation over filmoptagelser at gøre cels til filmen . Motion capture , ofte kaldet rotoscoping , er en metode til at skabe handling for en cartoonlike billede med en levende model som ankeret .