partiklen Legeplads effekt i "Adobe After Effects " skaber 3D partikler, flytte og justere baseret på forudindstillede handlinger. I stedet for blot at bruge tilfældige figurer eller mønstre , kan du erstatte partiklerne med et nyt objekt som aa flyvende fugl . Den tilfældige bevægelse af partiklerne vil gøre en enkelt fugl forvandle sig til en realistisk udseende flok fugle , der flyver hen over skærmen i tilsyneladende 3D-rum . Instruktioner
1
Træk og slip et baggrundsbillede til " Komposition " nederst i " Project" vinduet. Dette vil skabe en ny sammensætning og anvende baggrunden . Hvis du vil have fuglene til at se realistisk brug en baggrund, der er udstyret med en naturlig base og en bred himmel at vise fugle, der flyver .
2
Højreklik i "Lag " vinduet og vælg " ny " og" solid ". Klik på" OK " i dialogboksen , og en farvet solid vises på skærmen.
3
Skriv" Particle Playground "i " effekter og Presets " vinduet. Træk og slip effekt på den faste farvede lag . Den solide forsvinder og erstattes af partikel effekt.
4
Klik på "Effekt Controls " vinduet. Under " Particle Playground " effekt vil være lister af muligheder. Ændr " Partikler Per Second " til "0". Dette vil fjerne en masse af de partikler, der tager op på skærmen .
5.
Indstil de positioner, som du ønsker, at fuglen er at flyve i på . Ændr " Rotation " til den retning, du ønsker fuglene til at flyve på . Skrub gennem videoen for at se, hvordan partiklerne flyver hen over skærmen.
6
Skift tyngdekraften til at tilføje en realistisk flyvende bevægelse for fuglene . Et sted mellem "5" og "9" vil skabe forskellige former for flyvende og svæveflyvning . Skrub gennem videoen for at se animationen.
7
Ændr " Barrel Radius " til " 50. ". Dette vil sprede fuglene ud af mere og holde dem fra overlapper hinanden for meget. Hvis dine partikler stadig er overlappende , kan du justere antallet til " 75 ", "100" eller noget midt imellem .
8
Juster " Direction Random Spread " til " 15 . " Dette vil holde flokken sammen og organiseret som det flyver hen over skærmen.
9
Tilføj din fugl animation til" Lag "vinduet. Fuglen animation bør have en gennemsigtig baggrund og en stabil flagrende at se realistisk . Hvis du ikke har en fugl animation , kan du hente en fra en bestand hjemmeside.
10
Klik på " Layer Kort " sub- menu. Vælg "drop-down " menuen og vælg fuglen animation fil. Straks alle partiklerne vil blive erstattet med din fugl animation. Klik på " Synlig " ikonet ved siden af det oprindelige fugl lag at fjerne den vises på animationen.
11
Klik på "Time Offset Map "-menuen i " Layer Kort "-menuen . Vælg " Relativ Random " valgmulighed. Juster "Time Max " til " .5 ", og dette vil give hver fugl en anden tidsindstilling og fløj animation , mens den flyver .
12
Klik på " RAM Preview" -ikonet i stykket styrer . Videoen vil gøre alle de fugle, og automatisk afspille det . Juster mængden af fugle eller " Time Max" hvis det er nødvendigt , og projektet er afsluttet.