3D Studio Max , produceret af Autodesk, der bruges til at skabe 3D-modeller , såsom interessante karakterer og den virkelige verden objekter. Når du ønsker at skabe en 3D -model er baseret på et billede , har du to valgmuligheder. Du kan enten tilføje et billede flyet til 3D arbejdsområde, eller du kan ændre baggrundsbilledet på en viewport . Billede fly er den bedste løsning , når du ønsker at bruge et eksempel billedet for mere end en vinkel af et objekt, som den forreste og profil billede af en figurs ansigt. Instruktioner
1
Start dit eksemplar af 3D Studio Max. Dobbelt-klik på ikonet på skrivebordet eller starte det fra Programmer afsnit af "Start" -menuen.
2
Vælg Plane værktøj i Create panelet på højre side af skærmen. Klik i øverste venstre hjørne af Front viewport ruden og trække musen til det nederste højre side af denne viewport . Slip museknappen . Et tomt fly er blevet tilføjet til din scene.
3
Start Material Editor ved at trykke på "M" knappen på dit tastatur . Vælg "2- sidet " under Shade grundparametre. Ændre farven værdien i Self- Illumination afsnit under Blinn Grundlæggende parametre til 100 .
4
Klik på den lille grå boks ved siden af " Diffuse " i Blinn grundlæggende parametre sektion. Vælg " Bitmap ", og navigere til, hvor du har dit billede gemt på din computer. Klik på filnavnet og vælg " Åbn".
5
Klik flyet i Front viewport , og klik på " Assign Material to Selection " knappen i Material Editor til at tildele billedet til flyet. Klik på "vis kort i Viewport " knappen , så du kan se resultatet i dit arbejdsliv viewport . Du har nu et billedplan i din 3D Studio Max skrivebord.