Realiseringen af et virtuel model af en person var engang en temmelig tidskrævende proces. Men tre- dimensionel modellering software virksomheder har forsøgt at lindre smerten ved at inkludere færdigbyggede skabeloner i deres tilbud. Disse skabeloner kan spænde fra grundlæggende skeletter til udmøntes ud tegn, der er klar til at blive animeret , hvoraf nogle endda allerede er animeret. Du kan bruge dette til at modellere en person ved blot at ændre den skabelon og lægge denne persons hud tekstur på modellens hud. Ting du skal 3D modellering software
Billede af personens
Målinger af personer
Nærbillede af personens hud teksturering
Vis Flere Instruktioner
1
Tag et billeder af den person , der viser deres profil fra forskellige vinkler . Virtuelle modeller er tredimensionelle , så du skal vide, hvordan en person ser fra fronten , hver side , og bag. Hvis du kommer til at animere denne model, så få video af denne person walking og flytte er også nyttige som alle har en unik gangart. Har disse billeder let tilgængelige, gerne tapede til den side af din skærm.
2
Åbn din tre- dimensionel modellering software , det være sig Autocad eller Maya eller anden software pakke. Gå til "Filer " og derefter åbne i det kommandoen menuen. Dette vil åbne din model filmappe , som der vil være flere model skabeloner indeni. Vælge den model skab til din person for eksempel , vil der være et filnavn " adult_male ". Klik på Åbn for at åbne den pågældende fil og indlæse model i dit arbejdsområde.
3
Klik på ejendomme breakout panelet på højre side af arbejdsområdet. Der vil være flere anførte variabler , ændre højden variabel svarer til højden af den person og bredde til bredden af den person. Klik på textures breakout -panelet , og vælg huden variabel. Dette vil bringe op et udvalg af indbyggede hudfarver som du kan bruge , eller du kan vælge at vælge filen for at uploade dit hud tekstur billede. Hvis modellen vil blive brugt i lav opløsning miljøer (ligesom på en mobiltelefon ), og derefter bruge en faktisk hudens struktur billede vil ikke være det værd .
4
Animer din model med enten forudindstillede animationer eller ved at gøre det manuelt . Den manuelle proces indebærer du flytte hvert lem og led sammen med indtastning tidsvariabler for hvert enkelt bevægelse. Det er langt mere en kunst end en videnskab , så re- se nogen video, du har igen og igen til præcist fange gangart. Kontinuerligt sammenligne din animation til optaget video til finjustere animation. Ved hjælp af indbyggede animation vil spare dig dages arbejde og anbefales til alle animation , medmindre denne model er hovedpersonen eller et videospil eller film .