Adobe Flash giver dig mulighed for at skabe dynamiske multimedie udnytte forskellige processer og værktøjer. Du kan blive fortrolig med at skabe grundlæggende animationer i Flash og ønsker at tage det et skridt videre ved at gøre din animation følge en bestemt vej, såsom realistisk visning af en bil kører ned ad en snoet vej . Heldigvis Flash indeholder teknologi til at forbinde objekter til en sti. Instruktioner
1
Open Flash. Opret et nyt projekt ved at vælge " Filer" og "Ny" fra den øverste menu. Vælg " Flash File ( ActionScript 3.0 )" eller " Flash-fil ( ActionScript 2.0 )" fra den resulterende " Nyt dokument " vinduet. Enten mulighed er fint, så du ikke skal bruge ActionScript til dette eksempel. Klik på " OK" knappen.
2
Vælg " Oval " værktøj fra værktøjslinjen, som normalt findes på venstre side af aktiviteten vinduet. Opret en lille cirkel ved at klikke med værktøjet og trække det hen over scenen . Klik på " Shift "-tasten , mens du trækker for at begrænse det til en perfekt cirkel . Vælg cirklen ved at dobbeltklikke på den og derefter trykke på "F8" for at oprette et filmklip af det. Skriv et id i feltet "Navn" , såsom " ballMC ".
3
Find " Tween "-knappen på "Egenskaber" panel, som normalt er placeret i bunden af aktiviteten vinduet . Hvis det ikke er synligt , skal du trykke "Ctrl " og " F3 " samtidigt for at vise det. Sådan opretter du en bevægelse tween , der vil instruere Flash til at skabe alle de motion trin mellem vores startposition og vores sidste position , ændre " Tween " til " Motion ". Klik i frame "90" på tidslinjen , og indsæt en keyframe ved at trykke på " F6 ". En pil vises på det lag, der strækker sig fra den første frame til denne sidste.
4
Højreklik på " Layer Name " del af bolden lag , og vælg derefter " Tilføj Motion Guide "fra pop -up vindue. Tegn en snoede sti på dette lag ved hjælp af " Blyant " eller " Brush " værktøj .
5.
Brug " pil" til at markere bolden ved midten mærket, der sikrer, at du gør dette fra første ramme. Flyt bolden , indtil mærket flugter med starten af stien. I den sidste ramme , flytte bolden , indtil mærket flugter med enden af stien .
6
Test bolden bevægelse ved at trykke på " Ctrl " og " Enter". Hvis processen blev afsluttet korrekt, bør vejledningen ikke være synlig , og bolden skal bevæge sig langs den sti, du har tegnet. Hvis ikke, gennemgå ovenstående trin og rette dit projekt som nødvendigt .