Flash tillader udviklere at skabe engagerende multimedieindhold ved at kombinere forskellige medietyper. Inden for en Flash-film, derfor kan du importere eksterne medier, herunder andre SWF film. Du kan gøre brug af denne funktion ved hjælp af ActionScript kode , udføres på den tid, dit Flash-filmen ses , med yderligere SWF-filer kun læse -in. Du kan importere en ekstern SWF film på samme måde, som du ville importere andre ressourcer såsom billeder og lydfiler , men dette forhindrer alle den oprindelige SWF-indhold i at blive importeret. Af denne grund er det normalt ikke nødvendigt at bruge ActionScript metoden . Instruktioner
1
Åbn Flash authoring miljø. Opret et nyt dokument i Flash ved at vælge " File ", " New " fra din menu. Gem din Flash-fil ved at vælge " File ", " Gem som ", ind i et passende navn , vælge " . Fla " fra drop -down listen og klikke på " Gem". Opret et nyt lag i din Flash-dokument ved at vælge " Insert ", " Timeline ", " Layer ". Din nye lag vil blive vist som " Layer 2". Omdøbe den ved at dobbeltklikke på navnet og indtaste et navn som "handlinger " eller "kode" for at indikere , at dette er , hvor din primære kode vil blive gemt.
2
Åbn panelet Handlinger for din nye lag. Med det nye lag valgt i Timeline , vælg "Window ", "Handlinger " og panelet Handlinger skal vises. Det hvide område i midten er, hvor din ActionScript koden vil gå . Klik på dette hvide område , og indtast følgende kode : Hej
//opretter en instans af Loader klassen
var swfLoader : Loader = new Loader ();
//føje læsseren til filmen
addChild ( swfLoader )
loader klassen giver dig mulighed for at indlæse eksterne aktiver ind i din Flash-film , herunder andre SWF-filer. Ved at skabe en instans af Loader klassen, er din film i stand til at få adgang til dens importerende funktionalitet.
3
Find ud af placeringen af SWF-fil , du ønsker at indlæse. For at fortælle Loader klassen, hvad at indlæse , skal du finde ud af placeringen af SWF-fil i forhold til Flash-fil , du arbejder på . Følgende eksempel koden virker , hvor filen er gemt som " externalmovie.swf ", og er gemt i den samme mappe som Flash-fil , du er ved at udvikle : Hej
//gemme placeringen i en variabel
< p> var swfFile : String = " externalmovie.swf "
//opretter en anmodning objekt for lokationen
var swfLocation : URLRequest = new URLRequest ( swfFile )
< p > The URLRequest objekt modeller en anmodning om enhver ressource lastes over et netværk, hvilket er, hvad du gør, når du importerer en ekstern fil til Flash på runtime .
4
Load din eksterne SWF-fil. Føj følgende kode , passerer SWF URL oplysninger til Loader klassen til at importere den : Hej
//kalder load metoden ved hjælp af given URL
swfLoader.load ( swfLocation )
p Dette er den linje , der udfører den faktiske belastning af SWF-filen ind i din film. Når du har tilføjet denne linje , kan du gemme og eksportere din film til at teste det . Vælg "Control ", " Test Movie ", og din Flash-film vil køre .
5.
Upload Flash-filer til en webserver. Hvis du bruger din film på en webside , er det altid tilrådeligt at teste det grundigt på internettet, snarere end blot at teste det lokalt . Nogle gange, især når eksterne ressourcer bliver importeret, Flash-indhold opfører sig anderledes , når den er på internettet. Gennemse til placeringen af din Flash arbejde i en webbrowser og test for at se, at det fungerer korrekt , læsning og visning af yderligere SWF i det.