Adobe Flash kan bruges til at lave action spil. Du kan lave Flash -spil med bord stykker, der drev eller gå på tværs af brættet . Du kan også lave animerede spil, der vil sætte dig i hanen pit af de nyeste jetfly eller på rumfærgen . For at gøre et spil i Flash, skal du oprette valgbare kontrol objekter. Disse objekter , når de vælges med musen, flytte brikker på forskellige måder. De har også nulstille spillet, gemme spillet , eller genindlæse et gemt spil . Ting du skal
Adobe Flash-software
Computer med 1GB RAM hukommelse
Vis Flere Instruktioner
1
Plan ud af spillet . Beslut om reglerne , hvilken type bord , du vil bruge , hvis nogen, hvor længe vil spillet sidst , hvor mange spille spillet på en gang, hvis spildata vil blive gemt , og den samlede flow i spillet. Holde i tankerne, som du planlægger dit spil, hvordan du vil gennemføre spillet i Flash bruger ActionScript kode , knapper og tegneværktøjer .
2
Draw og animere dine spil objekter . Tegn hvert objekt , der skal bruges i spillet med Flash tegneværktøjer . Gem hvert objekt, du trækker i Flash- biblioteket. Beslut hvilke objekter bliver animeret , og som vil være statisk ( ikke nogensinde vil flytte ) . Derefter oprette individuelle animationer for hver af de bevægelige objekter og gemme dem i din Flash -bibliotek.
3
Opret dit spil objekt lag. På den tid linje , skal du oprette et lag for hvert objekt i spillet . Fra Flash -biblioteket , skal du placere hvert objekt , du oprettede i trin et på scenen. Sørg for, at hvert objekt er placeret på det lag, der er blevet skabt til det.
4
Opret et spil kontrolpanel. Opret et nyt lag og navngiv den " kontrol ". På kontrol lag , skal du oprette én kontrolknap for hver bevægelige brik i spillet . Placer knapperne på scenen , så de ikke hindrer visningen af spillet. Overveje formen og farven på knapperne med hensyn til farvesammensætning af spillet.
5.
Skriv ActionScript -kode til hver kontrol knappen, så hver kontrol knap kontrollere flytning af et spil objekt. Hvis der er fem spil objekter i spillet , vil der være fem knapper . Kode én kontrolknappen så spillet brik det styrer vil bevæge sig op , når musen er trykket . Kode næste knappen så spillet brik det styrer vil flytte til højre , når pilen tasten. Fortsæt , indtil du har kodet alle betjeningsknapper for alle de bevægelige objekter .
6
Opret en knap at spillet spiller kan bruge til at gemme spillet, så det kan fortsætte senere. Også oprette en knap , at spillet spiller kan bruge til at hente et gemt spil . Brug Flash er delt objekt kommandoer til at skrive koden for disse knapper . Også oprette og kode en knap, der vil nulstille spillet.