Flash spil behøver ikke at være kompliceret. Nogle af de bedste spil er enkle at bruge og enkel at lave , især hvis de er børns pædagogiske spil . Faktisk, for børn ikke ønsker et kompliceret spil . Deres motorik er ikke fuldt udviklet og de ofte ikke har en interesse i travle komplicerede spil . For at gøre et simpelt flash spil , du behøver ikke avancerede flash programmering færdigheder. Blot en viden om simple Flash Actionscript kommandoer vil gøre. Du bør også være i stand til at arbejde Flash tidslinjen kunne trække grafik med Flash drawiing værktøjer og importere billeder ind i flash. Ting du skal
Adobe Flash Software
Computer med 1 GB RAM hukommelse
Vis Flere Instruktioner
1
Design flash spil med enkelthed i tankerne, derfor begrænse antallet af spillere til én . Jo flere spillere mere kompleks dit spil vil være at kode. Minimere antallet af brikker . Flere brikker vil også kræve mere kode . Husk, at de enkleste flash spil bruge bare én ramme .
2
setup dit spil lag. Navngiv det første lag på tidslinjen , ActionScript . Nu skal du vælge laget ikonet på tidslinjen panelet og tilsæt fire lag . Navngivning af hver af de tilsatte lag. Brættet , spillebrikker og terninger er gode navne til brug for disse lag .
3
Tilføj indhold til hver lag ' frame . Vælg " Frame 1 " af brættet lag. Derefter importere et billede eller tegning af brættet ind på flash scenen.
Vælg det første billede af spillet stykker lag og importere et billede eller tegning af spillet stykket.
Vælg første ramme af terningerne lag . Derefter placere en dynamisk tekstfelt på scenen. Size tekstboksen og placere det , så det ikke vil hindre visningen af spillet. Også tilføje en knap på dette lag . Mærke det " Roll terninger. "
4
Tilføj ActionScript kode. Vælg det første billede af ActionScript lag. Derefter skal du vælge Windows fra hovedmenuen . På pull -down menu, der vises vælg handling. Brug handlingen vinduet for at skrive din kode .
Skriv ActionScript kode, der vil vise et tal i terningerne dynamiske tekstfelt , når rullen terninger knappen aktiveres. Actionscript kode kræves bl.a. addEventListener metoden, matematik tilfældige metode og klassen funktion. Kode disse kommandoer , så når rullen terninger knappen er valgt, vil et tilfældigt tal mellem en og seks blive vist i terningerne dynamiske tekstfelt.
Også indeholde kode , der automatisk flytter brik antallet af pladser på tavlen , at tilfældige tal generator producerer. For at gøre dette , skal du bruge "X" og "Y " egenskab forbundet med spillet stykket.
5.
Test spillet. Vælg terningkast knappen og derefter kontrollere terningerne display box for at se, om det viser forskellige tal efter hvert kast . Kontroller at se, om spillet brik bevæger af sig selv. Hold rullende til arb gør det helt rundt på brættet . Sørg for, at brik faktisk bevæger antal mellemrum , at antallet i kast terningerne tekstboksen indikerer. Hvis ikke, gå tilbage og tjekke din kode .