Uanset om du søger at Lampoon dine foretrukne video spil eller blot ønsker at holde et sæt stabile animation sprites til dine personlige tegnefilm , kan en sprite ark gør animation med Adobe Flash meget lettere. Tricket er at importere sprites korrekt i Flash, som kan være en besværet, hvis du ikke kender proceduren. Med lidt tålmodighed og ved at følge nogle få enkle trin , kan du få dine sprites cavorting om dine tegnefilm på ingen tid. Ting du skal
Adobe Flash (installeret)
Sprite ark
Vis Flere Instruktioner
Import Ark
1
Launch Flash og enten starte en ny projekt eller indlæse det projekt, du ønsker at ændre .
2
Klik på "File" og holder musen over "Importer " option indtil en anden menu vises . Vælg "Importer til bibliotek " fra menuen.
3
Find din sprite ark i "Importer til bibliotek " vinduet og vælg "Åbn " for at importere den.
4
Tryk på " Ctrl " og " L" samtidigt for at åbne biblioteket og finde sprite ark.
5
Klik på " Egenskaber". Kontroller, at " Tillad Smoothing "ikke er markeret og komprimering er indstillet til" Lossless PNG /GIF. "
6
Træk sprite ark fra biblioteket på scenen .
Adskillelse den Sprites
7
klik på arket på scenen og klik på " Rediger ".
8
Hold musen over " Bitmap ", indtil en anden menu vises, og vælg " . , Trace Bitmap "
9
Indtast følgende indstillinger i de tilhørende tekstfelter :
Farvetærskel : 100Minimum Areal: 1 pixelsCurve Pasform: PixelsCorner Threshold : Normal
< p> Klik på "OK " for at fortsætte .
10
Fremhæv det første sprite udgør du ønsker at bruge og klik på " Rediger ".
11
Klik på " Konverter til Symbol "og vælg" Graphic "fra drop -down menu. Navngiv sprite passende for dit projekt og dets plads i animationen . Gentag med de resterende sprites , indtil du har konverteret dem alle til grafik.
Animating Sprite
12
Klik på " Indsæt" og vælg "Ny Symbol " efterfulgt med " MovieClip ". Sørg for at navngive klippet passende for dit projekt , da det vil omfatte hele animationen af dine sprites .
13
Træk den første sprite på scenen .
14
Klik på "Justering " i værktøjskassen til venstre for biblioteket og tjek "Justér til Stage. " Tryk på " Middle " knappen i hver af de to sæt justere knapper at tilpasse sprite til midten.
15
Højreklik på en firkant på tidslinjen og vælg " Indsæt Keyframe ".
16
Tag den gamle sprite og træk den næste i rækkefølgen på scenen . Juster det som du gjorde den forrige. Gentag processen, indtil du har fuldført sekvensen.
17
Retur til scenen for dit projekt og rydde de sprites bruges til at lave animationen.
18
Right -klik på tidslinjen og vælg " Indsæt Keyframe ".
19
Træk din animation filmklippet til den ønskede placering på scenen.
20
Højreklik på tidslinjen igen i keyframe , som er præget af en sort prik , og vælg "Opret Motion Tween ".
21
Klik og hold på den sidste markerede ramme og træk langs tidslinjen til øges til den ønskede længde . Tidslinjen vil altid have en standardindstilling af grundlæggende runtime til din animation filmklip.
22
Træk klippet langs enhver ønskede bevægelse sti eller overlade det stille for tegn, der er tilbage på plads. < br >
23
Træk på de punkter langs linjen for at finjustere stien.
24
Højreklik på den sidste frame på tidslinjen , og klik på "Indsæt Keyframe ".
25
Opret en anden keyframe og motion tween med yderligere klip er nødvendige for fortsat bevægelse. Hvis tegnet ikke længere bevæger sig i øjeblikket , skal du indsætte en stationær grafik af den ønskede endelige udgøre i keyframe .