fleste designere bruger Adobe Flash til at skabe interaktive film. Du opretter film i Flash på en tidslinje , der består af lag og rammer. En " interaktiv tidslinje " giver din filmens brugere til at klikke på " hot spots ", normalt knapper, til at navigere til andre dele af filmens tidslinje , eller for at springe til eksterne URL-links til andre Flash-film , websider , PDF-filer og så videre . Oprettelse klikbare knapper i Flash er en todelt proces: placere og definere en knap, eller "knappen symbol , " forekomst på scenen, og derefter skrive et tilsvarende ActionScript at interagere med knappen. Ting du skal
Adobe Flash CS3 eller nyere
Vis Flere Instruktioner
Midlertidigt stop for User Interaction
1
Åbn Flash FLA film, du ønsker at gøre interaktivt i Flash. Klik på "Åbn " i menulinjen, og vælg "Åbn " for at vise dialogboksen Åbn . Gå til FLA-filen , vælge den, og klik derefter på " Åbn"-knappen .
2
Gå til Timeline panelet. Afhængigt af din version af Flash, er tidslinjen panel placeret enten over eller under dokumentvinduet. Klik på " Nyt lag "-knappen --- den første knap i nederste venstre hjørne af Timeline panelet --- at oprette et nyt lag. Dobbeltklik på lagets navn for at vælge navnet tekst; omdøbe lag
3
Gå til rammen på Actions layer , hvor du ønsker at placere din knap "Handlinger ". . Højreklik på rammen og vælg " Indsæt Keyframe " fra flue -menu . Højreklik på den nye keyframe og vælg "Handlinger " fra flue -menu . Dette åbner panelet Handlinger . Skrive følgende script ind i den højre rude i panelet Handlinger : Hej
stop ( ),
4
Test filmen. Klik på " Control" på menulinjen , og vælg " Test Movie ". Filmen stopper med at spille på rammen , hvor du har indsat scriptet .
Oprettelse og Definition Button Symboler
5
Klik ny keyframe at vælge det. Klik på " Window" i menulinjen , og vælg " Common Libraries " og derefter vælge " Buttons" fra fly- out menu. Dette åbner Bibliotek - Knapper panel. Rul gennem listen over mapper og knapper til at finde en premade knap passer til dit design. Når du vælger hver knap på listen, kan du se det i indholdsruden i toppen af panelet .
6
Træk din knap til scenen. Vælg den nye knap. Gå til panelet Egenskaber , og skriv " Button1 " i Instans Name feltet øverst i panelet. Du kan give knapper næsten alle tilfælde navn, du ønsker , men du bør bruge noget enkelt og beskrivende. Også, hvis du planlægger at bruge flere knapper , ved hjælp af noget lignende " Button1 " lader dig oprette og nem at bruge navngivning . Dit næste knap , for eksempel, ville være " button2 ".
7
Højreklik på keyframe på Actions layer og vælg "Handlinger " fra flue -menu .
8
Type ( eller kopiere og indsætte) følgende script ind i den højre rude i panelet Handlinger , under " stop ( ) " handling , du oprettede tidligere : Hej
button1.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , Button1 ),
funktion Button1 ( event: MouseEvent ) : void { nextFrame ( );}
Dette script fortæller Flash at springe til den næste ramme , når brugeren klikker på knappen med subsystemnavnet " Button1 . " Dette er en meget simpelt script . Hvad knap gør, når der klikkes på er defineret i den sidste linje . Erstat " nextFrame (); " med " nextScene (); " for eksempel , for at springe til filmen til den næste scene. Brug " gotoAndPlay ( " 10 ") ," at sende filmen til at indramme " 10 " på Tidslinjen . ( Udskift Tallet i parentes med den ønskede ramme . )
9
Test filmen. Når du klikker på knappen, skal filmen begynde at spille igen .