MilkShape beskæftiger en hierarkisk struktur af knogler i animationen proces. En stor knogle i et skelet forældre alle mindre knogler , der er knyttet til den. Hvis venstre skulder knogle er en forælder, en finger på venstre hånd er et barn til den skulder . Ydre lag eller kød på skelettet vil automatisk bevæge sig i sync med modellens bevægelse. Ting du skal
MilkShape software
Vis Flere Instruktioner
1
Dobbeltklik på MilkShape skrivebordsikonet for at starte det. Gå til "Filer " og vælg " Åbn ". Dette vil automatisk åbne MilkShape mappe med prøven skeletter . Vælg " HumanFemale.ms3d ". Den kvindelige skelet vises i de fire visning porte.
2
Klik på " Anim " knappen i nederste højre hjørne for at aktivere animation palle. Dette vil give dig mulighed for at flytte Rammer -Bar placeret under animation kontroller, der ligner kontrol af en videoafspiller , og til venstre for Anim knappen.
Trykker på Anim knappen indstiller automatisk det første billede , som " 1.0 ".
3
Input " 30 " ind Framecount , det tredje felt fra venstre af animationen kontrol.
4
Klik på " Vælg" i "Funktioner " panel . Den " Select Options" panel vil poppe op under panelet Værktøjer . Klik på " Joint ".
5
Klik på venstre skulder af modellen i front -view vindue, hvilket er i den øvre venstre hjørne af interfacet . Fordi skelettet blev bygget med en hierarkisk knoglestruktur , vil denne handling aktiverer skulderen og alle de forbinder "barn" knogler under skulderen .
6
Gå til " Animer ". Vælg " Operate på udvalgte Joints Only" fra drop- down menu til at fravælge , at keyframe . Det vil slette det keyframe , der vil " Operate på udvalgte Joints Only ".
7
Vælg "Set Keyframe " fra Animate drop- down menu. Alle knogler i modellen bliver gul og besætte en keyframe position.
8
Skub rammen bar indtil du er på frame 15 . Rammen nummer vises i det andet felt til venstre for animation kontrol.
9
Klik "Roter " i panelet Værktøjer . Klik på den venstre skulder. Drej armen af modellen i frontview havnen, indtil armen er hævet .
10
Gå til " Animer ". Vælg " Operate på udvalgte Joints Only" i drop- down menuen for at aktivere den . Denne handling vil oprette keyframes for venstre skulder og arm alene.
11
Vælg "Set Keyframe " fra Animate drop- down menu. Skub rammen bar til venstre, indtil du er på frame 15 .
12
Klik på " Play" knappen på animation kontroller, der ligner en enkelt pil, der peger mod højre. Din model arm skal animere og stige.