Maya er en avanceret 3D-animation og modellering applikation udviklet af Autodesk for flere operativsystemer . 3D scener i Maya kan indeholde flere genstande, der bevæger selvstændigt. Animerede modeller kan programmeres til at bevæge sig langs en dedikeret bevægelsesbane . Denne sti er defineret som en kurve mellem et sæt af knuder i scenen . Redigerer en eksisterende bevægelsessti kræver manipulation af de enkelte toppunkter , der udgør kurven . Points på stien kan flyttes og slettes, og nye hjørnepunkter kan føjes til stien. Instruktioner
1
Klik på " Top View "-knappen i Maya arbejde plads vinduet.
2
Klik på " Select Tool "-knappen i værktøjskassen . < br >
3
klik på bevægelsessti at markere det som det aktuelle valg.
4
Højreklik og vælg "Control Vertices " fra pop - up menu.
5.
Vælg "Move Tool " fra værktøjskassen . Klik og træk et toppunkt i bevægelsessti at omarrangere den. Klik på et hjørne og tryk " Delete " for at fjerne det fra bevægelsessti . Dobbeltklik for at tilføje en ny vertex til bevægelsessti .