Du behøver ikke at være ekspert i Flash til at skabe prototyper. Programmets fleksibilitet gør det muligt for prototyping med begrænset kendskab til ActionScript 3. . Rapid prototyping hjælper brugerne visualisere det endelige produkt . Flash giver dig mulighed for at oprette prototyper af varierende troskab ( hvor tæt prototypen ligner det endelige produkt ), hvilket gør det let at opdatere interaktive lag og designkoncepter fra simple wireframes til detaljerede færdige designs . Instruktioner
Forberedelse
1
skabe billeder , der repræsenterer de krævede skærme og stater , ved hjælp af software som Fireworks , Photoshop eller Corel . Troskab af dine billeder kan være hvor som helst fra wireframe til visuelle designs ( se reference 2).
2
Open Flash og klik på " Filer" og derefter klikke på " Ny" og derefter klikke på " Flash-fil ( ActionScript 3.0) "i menuen , der åbnes. Klik på " Window" i hovedmenuen , og klik derefter på "Egenskaber" og derefter klikke på "Egenskaber" igen i pull- out menu. Skriv " 1024px " i " W" feltet og " 768px " i "H " feltet.
3
Gem filen ved at klikke på "File" på hovedmenuen , og derefter klikke på " Gem som ", skrive et navn (såsom" proto "), og derefter klikke på " Gem ".
4
Importer dine billeder ved at klikke på" Filer "og derefter klikke på" Importer "og derefter klikke på" Importer til bibliotek ". Gå til hvor dine billeder er derefter klikke på "Åbn ". Hvis dine billeder er i rækkefølge, vil Flash automatisk importere dem som successive keyframes i det aktuelt valgte lag; ellers vil du nødt til at tilføje keyframes ved at højreklikke på rammen , og derefter klikke på " Indsæt Keyframe " i pull- out menu for hver billede ( se reference 3).
5.
Name laget " Wire" ved at dobbeltklikke på " Layer 1" og trykke på " Enter" på tastaturet. Tilføj keyframes mellem billeder på tidslinjen ved at klikke på det første keyframe og trykke på " F5 " på tastaturet fire gange ( se reference 2).
6
Giv dine billedrammer navne ved at klikke på "Window " i hovedmenuen og derefter klikke på "Egenskaber" og derefter klikke på "Egenskaber" igen i pull- out menu. Med én billedramme fremhævet , skal du skrive billedet navn i " Frame Label " feltet. Gentag denne proces for de andre billeder ( se reference 2).
7
Opret et nyt lag ved at klikke på "Indsæt Layer " nederst på tidslinjen og navngivning det " AS3 . " Højreklik på Frame 1 i " AS3 " lag , og klik derefter på " Action " i pull- out menu. Indtast følgende kode : Hej
stop ( ),
( . Se henvisning 2 )
Button
8
Dobbelt klik på " Fill Color" på værktøjslinjen , og klik derefter på "Ingen" for farven (det vil være kassen med en diagonal rød linje) . Dobbeltklik på " Stroke Color" i værktøjslinjen , og indtast en værdi på "3 " for " Stroke Højde " og derefter klikke på en farve ( se reference 2).
9
Klik på " Rektangel " værktøj i værktøjslinjen , og mens du holder musen , skal du trække hen over scenen for at tegne et rektangel . Rektanglet skal være en passende størrelse for klikbare områder. Klik på " Rektangel " værktøj , så i hovedmenuen klikker på " Rediger " og derefter klikke på "Konverter til New Symbol " i pull- out menu. Klik på " Button " radial boksen og skriv " Button_btn " efter det navn ( se reference 2).
10
Dobbeltklik på knappen for at indtaste sin tidslinje. Højreklik på rammen mærket " Hit ", og vælg "Indsæt Keyframe ". Ændre farven på en knap. Gør det samme for " Over ". Slet farven for " Up ". Dette vil give dig en usynlig knap, der vil blive fremhævet , når brugeren placerer musen i den. Klik på " Scene 1 " nederst på tidslinjen for at afslutte knappens tidslinje. Slet knappen fra scenen ( se reference 2).
11
Opret et nyt lag ved at klikke på "Indsæt Layer " nederst på tidslinjen , og navngive det nye lag " knapper ". Indsæt keyframes i " Knapper " lag på den samme ramme numre som billederne i " Wire" lag ( se reference 2).
12
Træk et " knap" fra biblioteket og placere den på scenen. Klik på " Window" i hovedmenuen , og klik derefter på "Egenskaber" og derefter klikke på "Egenskaber" igen i pull- out menu. Med knappen stadig fremhævet , indtast et unikt eksempel navn som navnet på den side, det vil navigere til , for eksempel, " page1_btn " ( se reference 2).
13
Højreklik Frame 1 af " AS3 " lag , klik derefter på " Action " i pull- out menu. Indtast følgende kode , erstatte " Side1 " til din ramme etiketnavne : Hej
page1_btn.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , onPage1 , falsk, 0 , true) ;
funktion onPage1 ( evt : MouseEvent ) : . void {
gotoAndStop ( " Side1 ");
}
14
Gentag processen for andre sider
< br >