Vand er et fælles element, der anvendes i 3-D rendering. Det skiller sig ud nemt baggrund eller et objekt , accenter områder i et billede kan du ønsker at henlede opmærksomheden på , og ændrer ellers flade udseende 3-D fly ved at tilføje dybde tekstur. Oprettelse vand i 3ds Max også sker for at være en grundlæggende tutorial for ethvert objekt skabelse, anvender fuld 3ds Studio Max workflow , fra modellering på at gøre det endelige billede , så det kan bruges som de er, eller påføres en 2-D billede ved hjælp af et grafikprogram . Modellere Drop
En enkelt dråbe vand er intet mere end en kugle , og som sådan kan let modelleres ved hjælp af de grundlæggende former , der kommer med 3ds Max . For realisme , du ønsker flere dråber spredt om et billede for at simulere effekter som sprøjt , regn og kondens. For regn eller løst flydende vand , skabe en enkelt kugle og lad det uredigeret. For regn mod et objekt , konvertere kuglen til en redigerbar poly og fjerne lidt mindre end den nederste halvdel af dråben , så du kan indstille den på en overflade . Squash regnen sfære ned lidt langs dens z-aksen samt at vise virkningerne af tyngdekraften på drop mod en overflade .
Regnvåde Overflader
gjort få afbilledet indeholdende vanddråber af dråberne alene . At vise regnen, anvende det til en overflade. Enhver overfladen vil gøre , såsom en vinduesrude eller en dåse sodavand . Importer objekt i dit billede arbejdsområde og sæt den hvor det er ønsket . Fordi din vanddråbe er en redigerbar polygon , kan du sprede det tilfældigt over din valgte objekt , selv valget af de enkelte ansigter af objektet til at sprede regnen ind på. Tilføj en poly -select modifier på ansigterne på det objekt, du ønsker, at vandet skal ramme.
Sprede Drops
Med ansigter dit objekt klar til de regndråber , kan du bruge 3ds Max ' scatter -compound - objekt funktion, mens den regndråbe er udvalgt til at dække objektet. Ændr din regndråbe som en spredt sammensat objekt, og gælder for dækningen objekt. Derfra kan du vælge indstillinger såsom antallet af regndråber og fordelingen metoden til at sprede dem på plads. 3ds Max gør fordelingen for dig. Du kan variere omfanget af din vanddråber , så de er ikke alle af en ensartet størrelse . For at simulere naturligt slippe vand , skaber et fly på tværs af dit billede og anvende de uredigerede dråber til en enkelt side af flyet.
Texture og Render af Water
Efter du udfører vandforsyning, gøre kugler faktisk ligne vand. Materialet Editor i 3ds Max kan gøre dette hurtigt og gnidningsløst . Brug et glas tekstur for vandet, og du behøver ikke engang at ændre materiale til refleksion eller gennemsigtighed. Opsæt et par lys i din scene for at fremhæve og reflektere off objekter i din scene samt vand , og derefter kan du gengive det endelige billede til brug.