Autodesks Maya modellering og animation software giver brugerne mulighed for at oprette, tekstur og animere tre- dimensionelle karakterer , genstande og scener . Softwaren understøtter en række forskellige modeller typer, herunder polygon modellering, underrubrik overflader og ikke- ensartet rationel B -spline ( NURBS ) modellering. I nogle situationer kan det være fordelagtigt for en modelkonstruktør at skabe en model i et format og derefter konvertere den til en anden for at udføre yderligere arbejde på det . Maya omfatter konvertering værktøjer, der giver brugerne mulighed for at arbejde i et format såsom sub- d og derefter konvertere til NURBS uden behov for tredjepartssoftware eller plugins. Instruktioner
1
Launch Maya og åbn scene eller model indeholdende dit objekt lavet med opdelt overflader. Brug af " Select " pilmarkøren , sub- d model klik for at vælge det.
2
Position musemarkøren over "Konverter " i Rediger -menuen. En undermenu vises , skal du klikke på " Subdiv til NURBS " mulighed for at åbne den underinddelte overflade NURBS konvertering vindue
3
Indstil de konverteringsmuligheder , du ønsker for den konverterede model. . "Original objekt" giver dig mulighed for enten at slette og erstatte den originale sub- d objekt eller blot skjule det fra visningen, mens du opretter en ny NURBS objekt. Den " Output Type" indstilling giver dig mulighed for at indstille konverteringsværktøj til at skabe en Bezier objekt i stedet for et NURBS objekt, hvis du ønsker det.
4
Klik på " Convert " og vent , mens konverteringsværktøj genererer en NURBS objekt baseret på den originale sub- d objekt . Efter konverteringen er færdig , vil den oprindelige sub- d objekt slettes eller skjules i henhold til de indstillinger, du har valgt.