| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
software  
  • Adobe Illustrator
  • animation Software
  • Antivirus Software
  • Audio Software
  • Sikkerhedskopiere data
  • brænde cd'er
  • brænde dvd'er
  • Datakomprimeringssystem
  • database Software
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • Educational Software
  • Engineering Software
  • Fil Forlængelse Types
  • finansiel Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • grafik Software
  • Home Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Open Source Code
  • Anden Computer Software
  • PC spil
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • præsentation Software
  • produktivitet Software
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Software betaversioner
  • Software Consultants
  • Software Development Companies
  • software Licensing
  • regneark
  • Skat forberedelse software
  • Utility Software
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandling Software
  •  
    Computer Viden >> software >> animation Software >> Content
    Maya 3D Spark effekter
    Mastering det grundlæggende er vigtigt at bruge Maya 3D korrekt, men kun giver et glimt af sit sande potentiale . Tackling avancerede teknikker, såsom 3D-billeder med gnist effekter , bevæger dig videre op, hvad der kan være en stejl indlæringskurve og tættere på en fuld realisering af al denne animation software har at tilbyde. Før du tager på et projekt , der omfatter gnist effekter , men sørg for , at du fuldt ud forstår begrebet " nParticles ", da de er et centralt element i den samlede effekt. Process

    Ligesom i "real life ", Maya 3D gnist effekter er resultatet af en dynamisk partikelkollisionerne . Den proces , som Maya 3D kalder " begivenhed ", starter med en kilde partikel , der fungerer som en overflade emitter for de oprettede gnister . Kollisionen del af begivenhed indtræffer som en separat , to -trins proces , der skaber struktur i hver gnist objekt og tilføjer tilfældige adfærd attributter . Start med en base objekt, såsom en sol eller smeltet slagge objekt, og derefter oprette og animere gnist effekter ved hjælp af Maya 3D partikelkollisionerne Begivenhed Editor i Outliner indslag og egenskabseditor .
    Type og Levetid < br >

    Spark effekter , en type bløde krop dynamisk, har både en type og levetid attributter. Af de otte tilgængelige typer er de mest hensigtsmæssige for at skabe gnister Points, som viser hver for sig og streger , som viser med en aflang hale. Mens den type, du vælger, har en effekt på dets levetid , den generelle " umiddelbarheden " af en gnist, både i dens opståen og forsvinden , kræver indstilling levetid attributter , der fokuserer på "random , korte og hurtige . " Giv hver partikel en levetid mode "random " og en levetid på omkring 0,1 sekunder , eller bare tid nok til at dukke op fra bunden objektet udsender en tilfældig byge af gnister og derefter hurtigt forsvinde.
    Behavior
    < br >

    Interne adfærdsmæssige begrænsninger og eksterne attribut bestemmer, hvordan realistisk gnist effekter vil være . To vigtige begrænsninger , som begge er "Ekskluder Collide Pairs " begrænsninger , at gnister i en udadgående retning ved at forhindre dem i at kollidere med andre partikler eller med hinanden . Eksempler på gnist attributter omfatter Gravity , der bestemmer den bue af hver gnist i bevægelse , Emitter attributter , der bestemmer tæthed ved at øge eller mindske hastigheden eller antallet af gnister per sekund , radius af hvert gnist , og " Striber ", en attribut der styrer længden af halen.
    farve og uigennemsigtighed

    Sparks bør variere i farve såvel som i deres niveau af hvidglødende eller lysstyrke i henhold til den hastighed, hvormed de rejser , og hvor de er i forhold til deres levetid . Brug egenskabseditor at indstille en farve og incandescence skala , der forbinder farven input til hastighed og skaber en række forgloedningen niveau, der passer til alder. Opacitet, en åbenhed indstilling vedrører kun til hastighed. Egenskabseditor indstillinger for opacitet skabe en skala , der oftest starter ud næsten uigennemsigtig , men stigninger i opacitet , som hver gnist begynder at miste fart .

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Hvordan laver 3D Partikler i After Effects 
    ·Hvad Er SWF & FLA File Extensions 
    ·Hvordan man laver en 3D Picture Brug Cartoon Software 
    ·Sådan ændres tekst i Flash-filer 
    ·Hvordan man skaber grundlæggende menuer i Flash 8 
    ·Sådan Gør Flash Animationer Online 
    ·Sådan oprettes en e-mail Button i Flash 
    ·Hvordan man kan spare animationer i Flash Pro 8 
    ·Sådan Lær Flash og AS3 
    ·Hvad er Animation Shop 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan Konverter en VCE til en PDF 
    ·Sådan gendannes & Retouch Med Photoshop Elements 
    ·Hvordan til at skrive i spansk Brug af tastatur 
    ·Sådan bruges en Desktop fjernbetjening med Adobe Conne…
    ·Sådan åbnes waypoints filer på computeren 
    ·Sådan kopieres en PowerPoint præsentation på en cd 
    ·Hvordan kan jeg bryde en stor Audio Book i kapitler 
    ·Mus Vs . Joystick 
    ·Sådan kører en forespørgsel fra et omstillingsbord i…
    ·Sådan bruges Adobe Photoshop 6 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com