Blender er en frit tilgængelig 3-D animation program, der bruger en open source arkitektur for at tillade ekspansion gennem sin store fællesskab af brugere og udviklere. Det giver en kraftig udvikling værktøj, der ofte bruger enkle metoder til modellering og animation. Animere et reb i Blender er et godt eksempel . Animationen proces bruger et sæt af anvendte knogler inden rebet sammen med keycell indstillinger til at oprette jævn bevægelse på få minutter. Den samme proces, der anvendes til reb animation kan blive udbygget til at modellere ethvert objekt i Blender. Ting du skal
Blender reb model
Vis Flere Instruktioner
1
bruge menuen "Filer" i toppen af programmet , og på "Load " for at indlæse dit reb model eller den scene , der indeholder dit reb model.
2
Klik på menuen "Vis" i scenen option boksen til højre for programmet, og vælg "Front" view. Tryk på " 5 " for at ændre visningen til "Front Ortho " for at skifte til en viewport , der tillader dig at se den fulde rebet.
3
Højreklik på viewport og vælg derefter " Armature " valgmulighed. Vælg "Single Bone " mulighed for at tilføje en knogle for begynder din rigning skelet.
4
Tryk på " Tab" -tasten for at komme ind i redigeringstilstand. Klik på midten af knoglen , og drej det , indtil du slår knoglen hovedet helt. Grib knoglen og flytte det mod toppen af skærmen.
5.
Klik på den lille cirkel på spidsen i bunden af ben og træk det nedad til midten af viewport at ekstrudere knogle . Dette vil skabe en længde af ben længe nok til at animere.
6
Højreklik på midten af den ekstruderede sektion af knoglen og derefter vælge " Subdivide . " Ur på vinduet til venstre under de " Subdivide Multi " sektionen og vælg antallet af opdelt sektioner til din knogle kæde ved at ændre " antal Cuts " valgmulighed. Jo flere sektioner glattere dit reb bevægelse, men også de mere vil du nødt til manuelt at flytte rebet på grund af behovet for at flytte hver sektion. Tryk på " Tab" -knappen for at forlade redigeringstilstand.
7
Højreklik på viewport og vælg " Pose Mode" for at begynde at flytte dit reb .
8
Tryk på den lille røde knap i bunden af vinduet for at tænde automatisk nøgle frame for animationen . Dette skaber en vigtig ramme hver 10 frames. Med keyframes du kun nødt til at indstille placeringen af din animerede reb i hver nøgle frame og programmet vil håndtere de minut bevægelser mellem keyframes ved at dividere bevægelse mellem steder ligeligt mellem elementet beliggenhed i et centralt ramme og elementet placering i næste keyframe , strækning bevægelsen ligeligt frame for frame .
9
Klik på toppen af den kæde af knogler , og derefter flytte det til en udgangsposition i frame 1 . Klik på hvert af leddene i rebet , hvor knoglerne forbinde og flytte dem som ønsket så godt.
10
Træk skyderen på rammen vælgeren på bunden af skærmen til en anden tangent frame placering. Flyt dine reb sektioner til den ønskede placering , du ønsker rebet til at være i den pågældende ramme. Fortsæt denne proces , der arbejder i de vigtigste rammer for at flytte dit reb , hvor du ønsker det skal gå.
11
Flyt skyderen tilbage til den første frame . Klik på rebet model og overlay knoglerne med modellen.
12
Højreklik på visningen vinduet og vælg " Pose " mode .
13
Vælg rebet , og vælg derefter knoglen ende , der svarer til objektet point . Tryk på " Ctrl" og "P" samtidigt og vælge "Make forælder at " udvælgelse , efterfulgt af " Bone ".
14
Test animationen ved at trykke på play-knappen på bunden af ansøgningen . Knoglerne skal bevæge sig langs med rebet på de tilsluttede sektioner animere rebet i processen.