Hvis du er interesseret i at bruge virkelige verden simuleringer til at fremdrive en karakter i din animation , kan du bruge motion- capture animation i 3D Studio Max. En kunstner skaber traditionel animation ved at tegne flere rammer med minut forskelle mellem hvert billede. For eksempel er en walking karakter trukket mange gange , og i hvert billede er benene repositioneret nogensinde så lidt at simulere bevægelse . Brug motion- capture -teknologi, kan bevægelsen optages fra sensorer, fastgjort til en skuespiller krop. Den resulterende datafil er derefter importeres til en 3D Studio Max -projekt og anvendes til et tegn , hvilket gør det bevæge sig på samme måde som skuespilleren flyttede i det virkelige liv . Instruktioner
1
Launch 3D Studio Max på din computer . Åben animationen projekt, der indeholder det tegn , som du ønsker at anvende den motion- capture effekt.
2
Vælg det tegn i scene ved at klikke på det.
3
Klik på " Load File" knappen i Motion panelet, hvis du bruger en BIP eller STP motion- animation fil , og klik derefter på BIP eller STP -fil fra en mappe på din computer. En dialogboks åbnes. Klik BIP eller STP -fil til at anvende sine motion- capture data til din karakter. Tegnet vil nu blive animeret baseret på motion- capture data, du netop anvendt.
4
Klik på " Motion Capture " i Motion panelet, hvis du bruger en BVH eller CSM motion- animation fil. Klik på " Load Motion Capture File "-knappen. En dialogboks åbnes. Klik på BVH eller CSM fil fra en mappe på din computer for at vælge og indlæse sin motion- capture data i din karakter. Tegnet er nu animeret baseret på motion capture data, du bare anvendt .