| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
software  
  • Adobe Illustrator
  • animation Software
  • Antivirus Software
  • Audio Software
  • Sikkerhedskopiere data
  • brænde cd'er
  • brænde dvd'er
  • Datakomprimeringssystem
  • database Software
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • Educational Software
  • Engineering Software
  • Fil Forlængelse Types
  • finansiel Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • grafik Software
  • Home Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Open Source Code
  • Anden Computer Software
  • PC spil
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • præsentation Software
  • produktivitet Software
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Software betaversioner
  • Software Consultants
  • Software Development Companies
  • software Licensing
  • regneark
  • Skat forberedelse software
  • Utility Software
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandling Software
  •  
    Computer Viden >> software >> animation Software >> Content
    Normale Maps Are Not Lining Up Med Mesh i Maya
    Autodesks Maya 3 -D animation software giver brugerne kraftfulde værktøjer til at skabe, tekstur og animere 3D- modeller og scener . På grund af kompleksiteten af ​​nogle modeller kan det undertiden være svært at korrekt anvende en tekstur til dem. Dette kan ske med en række forskellige tekstur -map typer, herunder normale maps , hvis ikke tekstureret korrekt, så det normale kort , vil ikke stille op korrekt med den model mesh. Normale Maps
    p Der er flere typer af teksturafbildninger , der kan bruges med 3 -D model masker. En af disse tekstur korttyper er kendt som en "normal kort " og bliver brugt til at skabe udseendet af en meget detaljeret model på en maske , der indeholder væsentligt mindre detalje. Normale kort selv skabes typisk ved hjælp af en høj - polygon version af modellen , at den endelige tekstur vil blive anvendt til at tillade den teksturerede detalje forbliver selv når det normale kort påføres nederste poly model .

    udpakning og Texturing

    Både oprettelsen af ​​en normal kort og anvendelsen af ​​teksturafbildningen til en lav- poly model begynde med udpakning en model. " udpakning " er den proces, hvor koordinaterne for de vertex punkter i et model mesh kortlægges ud og gemmes som en " uindpakkede vertex " eller UV-kort . Den UV-kort gemmes og eksporteres til brug i et billedredigeringsprogram program, hvor teksturen selv er skabt . Den UV-kort af høj poly model anvendes til at skabe en normal kort med UV-kort over en lavere poly version af modellen senere blive justeret til det normale kort tekstur.
    < Br > texture fejl

    texture fejl kan undertiden forekomme i Maya , når en normal kort ikke line op korrekt med masken det er meningen at fungere som en tekstur for . Den normale kort tekstur vil stadig vise den model , når dette sker , men oplysninger vil ikke blive vist , hvor de skal på modellen mesh og dele af nettet kan ikke have oplysninger om dem overhovedet. Dette kan opstå, fordi den lave poly UV-kort ikke er korrekt afstemt med det normale kort , eller fordi det normale kort koordinater er blevet udlignet i Maya materiale editor.
    Rettelse Texture Problemer
    < br >

    Korrektion problemer med normale maps kræver, at du først finde ud af , hvad årsagen til problemet er. Kontrol af "Kortlægning " i de specifikke materialer, der er anvendt på din mesh tillader dig at se , om en offset blev anvendt til det normale kort , hvis så du kan justere X-aksen og Y - aksens offset værdier for at positionere normale kort rigtigt. Hvis der ikke offset er blevet anvendt så er problemet en tekstur problem, der skal korrigeres ved justering af UV-kort over selve modellen . Omlægningen lav- poly models vertex punkter med det normale kort tekstur i UV -editor giver dig mulighed for at rette det normale kort problemet, så modellens tekstur vil vise korrekt .

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Fælles Image File Extensions 
    ·3D Studio Animation Tutorial 
    ·Sådan Lær ActionScript Flash 
    ·Flash CS3 Tutorial for at tilføje musik 
    ·Hvordan laver Tekst Sparkle i After Effects 
    ·Sådan downloader Car Animation Software 
    ·Hvad er Vista Silverlight 
    ·Sådan Erstat partikler med Instancing i After Effects 
    ·Hvordan at forsinke Bullet Frekvens i Flash 
    ·Hvordan laver Animerede jule Displays 
      Anbefalede Artikler
    ·PlayPro Interactive Guitar Lessons 
    ·Sådan Flet email-adresser i Excel til at sende en e-ma…
    ·Hvordan kan jeg Layer farver med en B & W Photo i Gimp 
    ·Sådan installeres Trend Antivirus 
    ·Sådan oprettes en koncentrisk graf på en Mac 
    ·Sådan Gør Nogen Bald Brug Gimp 
    ·Software til Video Transskription 
    ·Hvordan man laver en shape-fil i AutoCAD 
    ·Sådan ændres Adgang nægtet Besked i Drupal 
    ·Hvordan man tegner en afgørelse Tree Brug Word 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com