3D Studio Maxis en af de top -line 3D-modellering og animation pakker på markedet. Det har alle de værktøjer som brugeren skal skabe en model og animere det. Det bruges af store filmstudier , tv-net og afsætningsvirksomheder at skabe animation. 3D Studio Max er et komplekst program , med mange funktioner og funktioner , men den grundlæggende proces med at skabe en animation i det involverer tre processer . Tilføjelse Bones
Mens du sikkert kan lave en model af stort set alt i 3D Studio Max, med henblik på denne artikel, er det antages du har købt en 3D-model fra en af de mange tilgængelige kilder. < br >
nu vil du nødt til at importere modellen. Når det er indlæst i hovedvisningen rig model for animation ved at tilføje " knogler ". Gå til "Opret " panel , vælg " Animation " og klik på "Opret Bones ". Klik nu i visningen , hvor du vil placere det første ben . Klik igen for at vise , hvor du vil knoglen til slut. Når du klikker igen , opretter du en knogle strækker sig fra slutningen af det foregående. Når du ønsker at stoppe med at tilføje knogler på dette afsnit , skal du højreklikke med musen. Målet her er at definere dele af den model, der vil være bøjeligt . Hold dette indtil du har placeret alle dine knogler. Brug " Mirror "-funktionen til at duplikere knoglerne til den ene side af en krop til en anden , så du ikke behøver at oprette to versioner af den samme ting.
Forfine og Definer
< br >
Brug knogleparametre at justere størrelsen og placeringen af knoglerne. Når du placerer knogler , kan de se ud korrekt placeret fra én vinkel , men være helt uden for mode fra en anden . Mens du gør dette , skal du ændre synsvinklen flere gange. Nu navngive hver af knoglerne .
Nu har du til at tilslutte huden ( model mesh) til knoglerne , så model vil bevæge sig med knoglerne. Vælg model og gå til " ændring" listen og vælge " Skin " modifier . Klik på " Add Bone ", og tilføje alle de knogler. Nu vælge hver knogle i tur, og klik på " Rediger Envelope ". En knogle er " Envelope " definerer de områder af modellen styres af knoglen . Brug skalering styrer at indsnævre kuvert til de dele af den model, du ønsker at blive påvirket af den pågældende knogle.
Animate Model
Set up din animation ved at tilføje " Target" kamera. Link sporing af målet kameraet til "Main" knogle ( den første, du placeret ) . Det betyder, at uanset hvad motion figuren udfører , vil kameraet blive på den. Vælg nu den vigtigste knogler og tænd " Animer " knappen i den tid -line. Flyt skyderen på den tid -line til 50 . Flyt figuren. Hele tal flytter til den nye placering. Gå tilbage til det første billede . Nu vælge en anden knogle , gå til frame 50 og bøje det. Når du spiller animationen , figuren bevæger og bøjer langs de 50 frames. Dette er, hvordan du animerer i 3D Studio Max .