Maya er en kraftfuld 3D-modellering og animation værktøj udbredt i animation og spiludvikling industrien. Som sådan kan mange Maya projekter kræver timer eller endda dage at gøre på en enkelt computer , så kan animatorer spekulerer på, om de kan divvy arbejdet op mellem hver computer i deres hjem eller på kontoret. Ja, de kan. Selv om det ikke skib med en simpel Graphical User Interface ( GUI) til distribution rendering projekter over netværket , kan kommandolinjen værktøj " Render " , der kommer med Maya let velegnet til opgaven. Instruktioner
1
Opret en kopi af projektet på et sted , at alle computere kan få adgang til. Dette vil arbejde lettest hvis placeringen er en delt mappe , men det vil være tilstrækkeligt , hvis en ny kopi af projektet er placeret på hver computer.
2
Åbn en terminal eller kommandoprompt på hver computer der vil deltage i render .
3
dividere det samlede rammer i projektet (fås i Animation bar inden Maya ), med antallet af computere gør præstationen .
< br > 4.
Skriv følgende kommando på hver computer terminal : Hej
Render - s XXX- e ÅÅÅÅ projectName.mb
Udskift projectName.mb med navnet på dit projekt fil. Erstat XXX med den første ramme til at gengive på den pågældende computer og ÅÅÅÅ med den sidste ramme nummer, der skal gengives. For eksempel : Hej
Render - s 11- e 24 projectName.mb
Dette ville gøre frames 11 til 24. . Indtast tallene , således at hver computer vil gøre et lige antal rammer . For eksempel, for tre computere og en 1.000 frame animation du måske typen : Hej
Render - s 0 - e 333 projectName.mb
Render - s 334- e 666 projectName.mb < br >
Render - s 667 - e 1000 projectName.mb
første computer vil gøre frames 0 gennem 333 , den anden 334 gennem 666, og så videre.
5
konsolidere de resulterende IFF billederne for hver frame i ét sted. Du kan derefter se hele animationen ved at skrive : Hej
FKontrollér