3D Studio Max er en modellering, animering og rendering pakke. Du kan oprette dine egne 3D-modeller , samt opbygge dine egne scener, rekvisitter og miljøer , lys og animere dem . Det bruges af amatører og professionelle kunstnere i fjernsynet , film-og computerspil industrien. 3D Studio Max kan du oprette fantasy miljøer og figurer gennem animation. Et split screen kan du se det objekt, du opretter fra forskellige vinkler , hvilket sikrer din modellering er korrekte. Instruktioner
Flytte et objekt i 3D Studio Max
1
Når du har indlæst 3D Studio Max , vil du se at din skærm er opdelt i fire felter . Dette kaldes " viewport ". Disse kvadrater viser det objekt, du bygge fra forskellige vinkler --- top, front , venstre og perspektiv.
2
Vælg et objekt. Klik på " Opret" på de vigtigste værktøjslinjen øverst på skærmen. Dette viser en pull down menu. Her har du et valg af objekter, du kan oprette. Placer markøren over " Standard Primitives ". Dette viser forskellige 3D-figurer for dig at oprette. Klik på " Kasse ".
3
Tegn din boks objekt. Hold venstre museknap nede på pladsen mærket " Top. " Træk markøren , og omridset af en firkant vil blive trukket , og du vil bemærke i venstre og forreste viewport at denne firkant vises som en linje. Når du er tilfreds med størrelsen på den øverste viewport , slip museknappen og flytte markøren op eller ned. Dette giver dit objekt højde.
4
Vælg kassen. Hvis du vil flytte din boks i enhver retning , skal du først vælge den. Gør dette ved at klikke på " Rediger " i værktøjslinjen øverst på skærmen. Klik på " Move" fra listen , der vises. Klik derefter på objektet i enhver viewport .
5.
Flyt objektet. Deres genstand kan bevæges i flere retninger langs tre forskellige akser . Disse retninger er vist som tre forskellige farvede pile . Den blå "Z -aksen " flytter objektet op og ned , det grønne "Y -akse " flytter den frem og tilbage og " X-aksen " flytter den til venstre og højre . Placer markøren over en af disse farvede pile , og hold museknappen nede . Flyt musen i den ønskede retning , og dit objekt vil bevæge sig langs den akse .