Maya 7 , mens ikke den seneste udgave af Maya, er stadig et kraftfuldt program og meget brugt af mange mennesker og virksomheder. Selvom det ikke har alle de funktioner i senere versioner, har det meste af de samme værktøjer , hvilket betyder, at det er ganske kompleks med en stejl indlæringskurve. Når du opretter modeller eller scener i Maya, der er visse nyttige fakta at huske på . Belysning
Som med enhver visuel repræsentation , en af de vigtigste aspekter af at oprette en scene i Maya er belysningen . Maya leverer en række belysning typer, såsom søgelyset og punktet lys , der kan bruges til at belyse din scene . Du kan placere disse lys , hvor du ønsker dem ved hjælp af positionering pile. Men ud over at placere lys, vil du ønsker at gå den " Attributter " panel og justere lys attributter , såsom intensitet og spredning af lys . Du vil også ønsker at øge blødhed af lys , da det vil producere mere realistiske skygger.
Content
Mange første gang brugere af Maya vil tænke, at de " professionelle " tilgang til at skabe en scene i Maya er at skabe alt, hvad du bruger i scene selv , laver alt fra modellering og rigning til teksturering . I virkeligheden , indser fagfolk, der skaber CGI billedsprog , at få jobbet gjort er mere vigtigt , at hvordan du gør det. Af denne grund , vil de ofte henvender sig til online-indhold udbydere som Dosch 3D, Renderosity og Turbosquid . En advarsel om at få modeller fra disse websteder er, at du skal sørge for du køber modeller i et format, Maya kan importere , såsom Wavefront OBJ eller 3DS.
Compositing
< br >
Når du opretter en omfattende scene med masser af modeller, der har meget detaljerede teksturer , kan du finde , at din computer vil mose ned eller Eva fryse under stammen . Af denne grund er det s god ide at gøre dig billedet i etaper , hvilket gør hver enkelt komponent og gemme det som en PNG-fil . Renders gemt som PNG have et gennemsigtigt område omkring dem, hvilket gør det nemt at samle dem i et grafikprogram ind i den fulde billede senere .