3D Studio MAX er et program skabt af Autodesk medier og underholdning. 3D Studio MAX tillader brugeren at skabe mange forskellige slags visuelt interessant 3D-grafik . Denne kunstværket kan bruges i videospil , reklamer og andre former for animation . En af de mest basale ting, du kan oprette i 3D Studio MAX er en polygonal model. Den polygonale model kan derefter transformeres , forvandlet , flyttes, roteres og skaleres til at passe dine personlige præferencer. Instruktioner
Scaling et objekt
1
Opret en kugle i din front viewport ved at bruge " Primitive Tool " på den yderste højre side af vinduet .
2
Højreklik på kuglen , og vælg "Konverter til redigerbare mesh " fra pop - up -menuen.
3
Højreklik på kuglen igen og vælg "Egenskaber " fra pop- op-menuen. Kig på dimensionerne af kuglen . Sørg for, at dimensionerne forblive den samme, når du skalerer det.
4
Klik på "Vælg og Uniform Scale " værktøj og omfang kuglen til uanset størrelse, du foretrækker.
5 < p> Højreklik på kuglen igen og vælg " Egenskaber". Dette viser , at den dimension af kuglen ikke ændre sig, når den blev skaleres. Du skal kun skaleres kuglen i forhold til verden, rummet det er i.
6
Klik på "Rediger "-fanen. Vælg " Sub -objekt " mode kaldet " Element ".
7
Fortsæt skalere objektet ved hjælp af " Select og Uniform Scale " værktøj , og du vil se, at dimensionerne af kuglen gjorde forandring. Denne gang kuglen blev skaleret med hensyn til geometri af objektet.
Roterende to objekter omkring forskellige Pivot Points
8
Opret en boks i din front viewport ved hjælp de " Primitive Tool " på den yderste højre side af vinduet .
9
Vælg " Vælg og Flyt " værktøj , hold "Shift "-tasten og vælg kassen. Flyt boksen lidt til højre for den oprindelige position.
10
Find " Clone " dialogboksen og vælg " Copy " valgmulighed.
11
Træk " Marquee "værktøj omkring begge bokse til at vælge dem.
12
Klik på " Use Selection center " knappen.
13
Klik på " Roter "værktøj og drej to bokse omkring deres kollektive geometriske centrum .
14
Klik " Anvend omdrejningspunkt center" og drej kasserne omkring hver af deres individuelle omdrejningspunkter .
15
Vælg " Brug Transform koordinat center " option og drej kasserne omkring den aktuelle koordinatsystem.